Mer än en månad sen!

Oj oj oj, nu var det verkligen länge sen sist jag skrev och mycket har hänt sen sist, både bra och tråkiga saker!

Sist jag skrev jobbade jag, men nu är mitt sommarvikariat över med blandade känslor. Som tur var kommer jag kunna extrajobba där, så det känns super! :D
Annars så har skolan kört igång igen, fullt ös medvetslös. Dock så har jag inte kommit så långt i pluggandet på grund av sjukdom, veterinärsbesök och förlossning! ;)

Ebba har gjort sig illa. Hon fastnade med klon här utanför på trappan och slet loss hela klon plus en bit av puplan! AJ! :( Så det vart en lindrigare operation och nu har hon en tvilling, tratten! Haha ;) Men det läker fint så snart blir hon förhoppningsvis trattfri ;)

Själv så vart jag också sjuk förra veckan, en förjävla förkylning åkte jag på!! :/ Sist jag var såhär "sjuk" var innan Emil fanns. Med andra ord några år sen! Tur att jag annars har ett bra imunförsvar, förutom denna gång! :P Men nu är jag på bättringsvägen så et känns bra.

I Onsdags vaer jag med om en av de häftigaste sakerna jag någonsin har gjort, jag var med på en förlossning! :D Det var inte alls särskilt läskigt eller äckligt som jag faktiskt hade föreställt mig, haha. Det var helt enkelt en häftig upplevelse! Såklart var jag ju med på min egen förlossning, men att vara med på någon annans förlossning är ju självklart en heeeelt annan sak med tanke på att jag inte har ont och jag är "med" hela tiden! Och världens vackraste pojke kom till världen halv nio på kvällen! Oj oj oj så sööööt <3 <3 <3 Är evigt tacksam för att jag fick vara med dig Ida, så himla häftigt! :D

Och en till rolig sak som händer är att jag och Emil flyger till Stockholm den 15-19 September för att hälsa på Emils mormor och morfar. Ska bli riktigt kul att se hur dom bor nu eftersom dom bytt boende sen sist jag (Emil har ju varit där i somras) var där! :)

Annars är det lugna puckar och livet rullar på som vanligt med jobb (för Patrik), dagis och skolan för mig. Tänkte faktiskt ta mig i kragen och göra lite skolarbeten nu eftersom Emil har farit till farmior och Björn och ska spendera sin helg där. Och imorgon blir det att plugga till ett prov med Martina och Anne. Nu jävlar! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Testet försvann tydligen med postgången och då bestämde jag mig för att det inte vara meningen att testet skulle bli gjort så jag sket i det. Förhoppningsvis är de inte affected i och med att de tagit sig ända till 4,5 år utan minsta symtom. :)

2011-10-02 @ 18:56:39
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Malin

Gör gärna det och säg sen va läraren sa. =)

2011-11-16 @ 16:50:08
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0