Nu är det kväller

Gokväll. Dagen har rullat på bra! For till dagis halv tolv och hämtade lilleman. Dessvärre hade det skett en liten olycka på dagis, några pojkar hade varit dum med Emil och puttat omkull han, kastat gräs på honom och Emil var jätteledsen! :( Som tur var så gick det bra. Han hade blivit glad efter en liten stund! :) Det var Anne som såg att barnen var elaka och plockade upp lilleman, sen fick han gå till fröken och då blev det bättre. Jag fick ju veta om det här så fort det hade hänt, Anne ringde och berättade. Såna gånger så har man lust att fara och hämta hem honom på gång! Men det är så dagislivet är, inte alltid en dans på röda rosor. Han får lära sig på det tuffa sättet. Nåväl, även fröken berättade vad som hänt då jag kom dit och det kändes jättebra! Jag tycker verkligen att dom ska berätta sånt där så man vet vad som försigår. Det kanske inte är alla som berättar om det slutat bra? Vad vet jag? Emils dagis är iallafall superbra och alla fröknar är världens bästa! :)

Vi kom oss hem strax före tolv och då slängde jag plutt i säng. Jag ställde mig och diskade och tänkte sen ta mig en dusch. Men så vart inte fallet.. för vi hade inget varmvatten! Ringde felanmälan och dom sa att det skulle vara avstängt till klockan två. Bara gilla läget, så nu väntar jag med duschen tills imorgon. Emil vaknade klockan två igen och då gick vi på en prommis med Ebbs. Sen for vi till farmor Anki och sen for jag vidare till jobbet. Någorlunda bra har det gått idag.

Nu är jag hemma, äntligen! Har ätit en kvällsmacka och druckit oboy medans jag har nördat här vid datorn :) Ska strax ta ut Ebbs och sen blir det förhoppningsvis sängen! Om jag nu inte kanske viker lite tvätt? Vi får se, det är ju en dag imorgon också :)

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0