Emil är gjord av stål!

Gårdagen lunkade på bra. Hämtade hem plutten och vi for och handlade. Mös på här hemma mest hela dagen/eftermiddagen. Efter middagen så städade jag och Emil, han älskar damsugaren! :) Sen gick vi alla ut på en kort promenad med stopp i lekparken! :) In och bada och sen hopp i säng. Tio i sju sov Emil. Han var grymt trött! Mamma sa att dom hade klivit upp klockan fem och han hade endast vilat en halv timma på hela dagen. Så jag förstår varför han var trött.

Nu till min rubrik.. För bara en liten stund sen då jag höll på att städa bort efter lunchen så lekte Emil i soffan, Patrik var också där. Han fick för sig att han skulle springa i soffan och som de flesta kan lista ut är ju inte det världens smartaste idé! Det som hände var att han trampade snett, eller utanför soffkanten, så han flög rakt in i bordet med huvudet och sen ner i golvet. Kan meddela att det var världens smäll och Patrik fick lite smått panik! (Han såg allting, det gjorde inte jag) Men se på fan.. Ungen har inte en enda skråma! Patrik trodde han skulle blöda från huvudet, men ingenting! Han är då fan inte känslig heller för den delen. Några tårar föll och sen var det bra. Vad är han gjord utav måntro?! Han har i princip aldrig fått ett sår, bortsett från lite blåmärken på knäna. Nåväl.. det slutade ju bra som tur var! :)

Emil sover nu tror jag? Jag ska iallafall åka och tanka upp bilen och sen till Mcm och hämta hem nån macka till mig och Patrik. Gött! ;) Sen ta tag i disken också så det är gjort innan jobbet.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Marie

Barn är tåliga. Det är bara vi föräldrar som tror de är gjorda av porslin. De är byggda för att hålla i hårt väder, milt uttryckt. ;)

2009-09-21 @ 12:40:00
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0