Helgen

Så var IKEA trippen över. Gårdagen var jättebra. Vi kom iväg ganska sent. Efter vi lämnat Ebba och sen Emil så begav vi oss mot IKEA och då var klockan elva. Men det gjorde ingenting, vi hade ju hela dagen på oss :) Denna gång hade jag med mig min inköpslista som jag annars alltid brukar glömma, så nu fick jag med mig det mesta. Har konstaterat nu att det är sista gången någonsin som jag åker på IKEA med en karl, (iallafall med min karl)det är det värsta som finns!! Patrik stressar igenom hela butiken, så för det första så blir man arg och ond och börjar bråka, och för det andra så blir jag så stressad så jag struntar i typ hälften! Jävla karl. Nåja, fick med mig lite hem iallafall :)

Var hemma till fyra igen. Hämtade Ebba och sen började jag sortera Emils gamla kläder, köpte förvaringslådor till dom så det blir fint i skåpen :) Tog ungefär en timma, men kul var det och nu är det gjort! :) Efter det fixade jag med mina korgar jag köpte som står på ena lackhyllan i vardagsrummet sen for jag och köpte mat. Skithungrig var jag! Åt maten och sen började jag med nästa projekt, sätta ihop en tavla (med Ebba på såklart ;) som man var tvungen att skruva isär. Kan ju säga att jag var ganska så jätteklantig och försökte hela tiden skruva ihop den fel så det tog minst en halvtimma innan den var klar, hahaha ;) Efter det rensade jag i Emils rum och hips vips var klockan typ halv tio. Satte mig ner ett tag och drack en cider och chillade :)

Vid tio - halv elva trillade Malin in så då var det bara att sätta igång och bygga! :) Började med byrån i hallen, den var vi klar med klockan elva och det blev jättebra!! :) Sen kom vi på en bra idé om att vi skulle skruva isär benen på våra stolar och vända på dom (många vet att våra köks stolar är sjukt osköna!) för att se om dom blev bättre. Och visst blev dom det!! :) Så nu har vi braiga matstolar ;) Sen gick vi lös på hyllan/expediten (??) som jag köpte till Emils rum, även den blev klar och jag blev nöjd! :) Vi var väl färdiga där vid halv ett, haha ;) Då bar vi ut allt skräp och Malin for hem. Tack så jättemycket för hjälpen Malin!! :)

Jag som hade tänkt fixa Emils rum igårkväll, men så blev det inte. Får ta och göra det här nån dag framöver. Det är ju ingen panik som tur är! :) Det blir bra i slutändan :)

Emil är ju som sagt hos farmor sin och det har gått jättebra! Han hade varit snäll hela dagen igår och somnat bra på kvällen, det är jätteskönt att höra!! :) Idag vet jag inte hur det har gått, men antagligen bra :) Ska snart åka och hämta hem honom, Anki börjar jobba klockan tolv. Min mysgris, ska pussa ihjäl honom, har saknat honom jättemycket!! :)

Nu äta frukost innan vi ska åka.
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Malin

Varsågod! Det var enbart kul :)

2009-02-15 @ 11:28:18
URL: http://malindas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0