Lill lördag.

Förmiddagen spenderade vi här ute i lekparken och mös på i solen :) Sen vart det lunch, korv och potatis! Emil slocknade direkt efter lunchen. Själv så gled jag vidare till Kyrkbyn där jag fikade och surrade med Helena. Super trevligt! :) Stannade en timma innan jag begav mig hem igen.

Emil vaknade då jag kom så vi tog oss allihopa en promenad så Ebbs fick bada och sen dukade vi upp med glass, jordgubbar och grädde ute på gården. Kan jag säga nå annat än gott?!! ;D Underbart gott var det, skulle kunna äta det varje dag. Emil och Kate fick springa nakenfisar medans Jari sprutade vatten med vattenslangen, haha. Emil älskade det! Han var heltokig, la sig på mage i vattenpölarna och levde rövare, haha. Längtar tills jag får se alla bilder som Emma tog :)

Klockan fyra gick in också duschade vi bort allt gräs och dylikt Emil hade på kropp&knopp. Sen blev det en tripp till Ica Maxi där vi handlade inför middagen. Idag blev det kebab i pitabröd med en massa grönsaker och dressingar, smasken! :) Efter det har vi inte gjort mycket alls.. Emil har sprungit och skrattat och grinat lite till och från eftersom han var så trött, Patrik spelade tv-spel medans han försökte underhålla en sur Emil och jag tog tag i det stora diskberget som vi hade! Vi lyckas alltid få så sjukt mycket disk, jag fattar fan inte! Nåja, nu är det gjort..

Patrik och Andreas har tagit sig en promenad med Ebbs. Funderar faktiskt på att ringa och efterlysa dom eftersom dom varit borta länge, över en timma. Inte för att en timma är särskilt länge, men för att vara dom så är det de! Haha. Själv har jag plockat och städat och vattnat blommar och donat på. Nu är det rent och fint, förutom golven! Ska slänga mig i duschen snart så jag själv känner mig fräsch. Kan ju vara en fördel :)

Imorgon blir det en lunch i stan med Thess, sjukt länge sen nu! Ska bli kul :) Sen ska vi traska lite på stan så jag kan köpa nå kläder åt Emil, det ekar i garderoben nu, finns nästan enbart kläder som är för små. Usch! Det ska det bli ändring på :)

På tal om Emil så hade jag kontakt med rektorn som har hand om alla dagis i Gammelstad och nu verkar det som att han kanske hinner få byta till ett dagis närmare oss redan innan han ska börja med inskolningen! Jag håller verkligen tummar och tår!! :)

Nu vart det långt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0