Lång dag

Den här dagen har kännts superlång. Kanske för att jag aldrig fick vila på morgonen som jag tänkt mig? :P Emil ville inte somna, han ville bara busa. Sötungen min! ;) Iallafall, han somnade typ kvart över tio och då var klockan så mycket så det blev inge vila, hoppade i duschen på en gång! Så nu är jag ren och fräsch! Eller ja, jag var det iallafall. Haha ;)

Emil vaknade kring elva, och efter maten där vid tolv så knallade jag och Emil till Sara och hälsade på. Det var bara hon och Feya som var hemma för Josef jobbade och Tyra var på dagis. Halv två skulle Sara hämta Tyra från dagis så då följde vi med dit, sen gick jag och Emil hem och hämtade Ebba och gick en rätt så lång promenix, så hon vart nöjd! :) Sen hem och hämtade lite saker och sen tillbaka till Sara. Denna gång fick även Ebba följa med.

Så vi har i princip bara varit hos Sara idag. Kom hem en kvart sen ungefär, tog Ebba på en promenad innan vi gick hem. Så vi har ätit tårta, ännu mer tårta, och sen lite till tårta :D Sammanfattning, Lisa har ätit grymt mycket tårta idag! Haha! :)

Och nu slappar vi hemma. Ebba är jätteslut, hon ligger i soffan och slappar, hon har nyss käkat middag. Hon blir trött i huvudet av att vara hos Sara när det är full rulle på Tyra, och självklart så ska ju Ebba hänga med vad hon än gör ;) Skönt med en trött hund :)

Kan ju även berätta att jag testat sån där massage på Emil som jag fick tips om hur man gör. Har gjort det två gånger idag, ska göra det en gång till. Han har inte bajsat nånting, men däremot fisit litegrann. Så framsteg åtminstone, luften kommer iallafall ut.

Och nu börjar han röra sig i vagnen. Ska plocka upp honom och ge han mat snart, sen blir det bada och på med pyjamasen! :)


Kommentarer
Postat av: sandra

Vad använder ni för flaska att mata emil med? Vi köpte dr,browns som tar bort luften och hennes mage blev som fri från alla gaser direkt! Lycka till! /sandra

2008-08-27 @ 20:26:08
URL: http://www.sansis.blogspot.com
Postat av: Nathalie

:-)



Skönt att vara hemma, jävla bb. Ingen höjdare alls, och ingen tv ens! Nåväl, en hård natt och dag, Nova sov såklart hela eftermiddagen och kvällen igår så inatt var det livat i stugan. Ha ha, vaknade imorse med feberfrossa och bröst som såg ut som två vattenmeloner och värkte. Ingen lek alls! :S Nåväl, febern har gått ner, skönt det. Dock sover Nova nu, kanske bra det. Jag ahr verkligen ingen ork alls. Bläh, men tilll veckan ska jag vara frisk och Emil ska få träffa sin blivande ;) kram!

2008-08-27 @ 20:53:53
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Lisa

Sandra - Jag använder MAM´s kolikflaska som också tar bort luften, men det hjälper inte! :( kanske den bidrar till det bättre, men han är ändå inte bra. Men tack för tipset iallafall! :) (Gick inte att svara i din blogg)

2008-08-27 @ 21:24:56
Postat av: Ida

Din lille gottegris, vet du hur sugen jag blev på tårta nu! :) Här nån kväll måste vi baka kladdkaka igen, med smält blockchoklad på! Då jäkla måste de bli mumsmums :)

2008-08-28 @ 01:33:39
URL: http://idaskoogs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0