Finbesök och kalas idag!

Hej hopp!

Tog oss en kort prommis hela familjen på morgonen. Sen hem och Patrik for och köpte lunch åt oss. (Man får faktiskt äta ute när lönen just kommit, för det gör vi ju typ ALDRIG annars?! Tss ;P) Efter vi ätit så for jag på Coop för att köpa en till nappflaska åt Emil och nya nappar till flaskorna. Givetvis så hade dom typ inga nappflaskor kvar, kunde bara inte köpa en lila eller rosa åt han, måste ha en blå eller grön, åt dom var såklart slut. Men nappar blev det iallafall.

Väl hemma så kom Helena på besök! Skit kul att se henne igen, var flera månader sen sist känns det som? Var iallafall två månader sen sist vi sågs. Så vi satt och surrade ett tag och sen gick vi på en promenad med Ebbs och Emil. När vi kom tillbaka så for vi till Barnens hus och kollade efter nappflaska där och då hade dom minsann en blå, så då slog jag till ;) Sen lämnade hon oss hemma och for vidare.

Tog ut Ebbs en snabbis vid fem och kring sex tiden kom Anki, Björn och Ante och hämtade upp mig och Emil så brummade vi till Sara. Där var det redan fullt hus så vi fikade och surrade på. Jättefin lägenhet hade dom också! Skit mysig :) Kom hem halv åtta och så slängde jag i Emil mat och mös på i soffan. Strax före nio så gick vi på en snabb prommis runt Gränderna så Ebba fick rastas lite. Och nu sitter jag här och nörer :) Emil och Ebba sover och Patrik är på jobbet. Men snart så slutar han! :)

Oooh, nya IKEA katalogen kom för några dagar sen. Faaarligt ;) Såg iallafall en hallmöbel jag ska köpa sen då vi flyttat och nån lampa till det. Men mer kommer jag säkert hitta, haha! :) Har nyss kollat på Från koja till slott, fan vad fint allting blir. Kan ingen komma och göra om hemma hos oss? :) Nåväl.. man får ju lite inspiration åtminstone :)

Imorgon ska jag åka och köpa en resesäng till Emil så han har någonstans att sova då han sover hos mormor&morfar eller hos farmor. vagnen är alldeles för trång nu att sova i. Det gick ju bra när han var plutt liten, men inte nu längre!

På tal om Emil. Han har varit supergrinig nu i några dagar, och såklart så vet man ju inte vad det är. Han har bajsat sjukt dåligt (Ungefär 1 gång på 10 dagar) fast jag ger messmör i maten.  Så ringde Barnmorskan och frågade om det kunde vara laktosallergi kanske? För då mår dom ju inte bra. Men det enda dom sa var att jag skulle öka med messmör?! Så jag får väl testa det helt enkelt. Just efter jag pratat med barnmorskan så märker jag att Emil skiter, haha. Vilket sammanträffande ;) Tyvärr var det hur lite bajs som helst, typ som min tumnagel :( Men det var nog proppen som släppte då för han har bajsat en gång till idag och då kom det mycket! Men det är jag bara glad för, för då har all skit kommit ut. Sen dess har han varit en glad pojk så jag hoppas det onda har släppt nu?! Vi får se imorgon hur han är då.

Nu blev det mycket, igen!
God afton

Kommentarer
Postat av: Lisa

Stackars lille emil:( Rubbe hade samma problem, dock sket han så fort jag var på besök, jag tror att jag måste komma och bo hos dej;) haha. Nä men jag hoppas han blir bättre, brorsans unge höll på så i nån vecka och sen släppte det. Jag vet att man kan ge plommonpuré, det sätter fart på lille magen.

2008-08-26 @ 00:55:50
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Helena

Nu får vi se till att det inte blir lika långt mellan gångerna vi träffas igen :)

2008-08-26 @ 22:22:12
URL: http://hheelleennaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0