Vilken dag alltså!

Dagen började med ett ryck då det plingade på dörren fem i åtta! Patriks mamma kom förbi en snabbis. Gick och la mig igen på en gång med kunde inte somna om. Men tur det för jag kom då på att gubbarna från Leab skulle komma på förmiddagen och fixa ventilationen med mera.. Så jag drog på mig kläderna och plockade bort allt från kryddskåpet som dom sa att man skulle göra, och precis då jag blev klar och satte mig vid datorn så knackade dom på dörren! Vilken tajming ;)

Strax efter elva så knallade jag och Ebba ut för att ta oss en lång promenad i det underbara vårvädret! Sjukt fint väder idag :) Vi gick runt Kyrkbyn och sen vidare till mamma. Där blev jag bjuden på en jordgubbs smoothie, gott! :) Tyvärr han jag inte stanna där längre än en kvart för smarta Lisa kom ju på att hon skulle till Barnmorskan halv två! Ooops! Så det bara att knalla hemmåt och lämna Ebba för att sedan gå iväg igen på en gång, han bara gå och kissa innan. (Kan ju då även påpeka att jag har ruskigt ont i fötterna med tanke på de långa sträckorna jag gått idag!)

Hos Barmorskan gick det bra. Hjärljudet låg på 142 och SF-måttet hade växt till 34 cm. Så allting ser kalasbra ut! Alltid lika skönt att höra :) Sen klämde hon även på magen (Trodde då att hon försökte ta livet av mig eftersom hon tröck så satans hårt) för att se vars huvudet låg, och det låg precis där det skulle, neråt. Hon sa att det knappt kändes ruckbart, att det i princip var helt fixerat i bäckengången, så jag får hoppas det stämmer! :)

Efter besöket på MVC så knallade jag hem. Han endast sätta mig vid datorn så kom även Patrik hem, han slutar ju två den här veckan. Riktigt skoj, för då kan ju vi umgås på dagarna! :) Pratade med hans mamma och fick då reda på att hon fyller år idag, Grattis Anki! :) Patrik visste inte ens om det, guuud vilken dålig koll han har. Och jag såklart, haha. Så då for vi och köpte blommor och en chokladbit och for ut till Antnäs och gav henne det. Hon blev då glad! :) Stannade ett litet tag och surrade. Lät även hundarna få busa ett tag ute på ängen så alla tre blev då trötta :)

Vi kom oss hem till fyra och då var det bara att springa till tvättstugan för att slänga i lite kläder i maskinerna. Gick sen till Ida och hämtade henne och vi for på Willys och handlade. (Inte jag, men Ida :) När vi kommit hem, strax före halv sex, så tog vi en snabbis med hundarna så dom fick rastas lite. Sen gick jag hem och åt hemagjord pizza som Patrik fixat iordning :) Jättegott, tack älskling!

Åt lite pizza, men fick bara i mig en liten bit, kände mig inte alls hungrig. Sen for jag till Malin där vi hade kärringhäng! Det var jag, Malin, Emelie, Marie och Thess. Skit trevligt var det, var ju för fan hundra år sedan jag träffade Therese. Jätte tråkigt! :( Men nästa vecka har hon sin lediga vecka, så då kan vi ju umgås lite, eller hur Therese?! ;)

Kom hem strax efter tio, och nu sitter jag här och har skrivit världens längsta inlägg tror jag?! HAHA :)
Ska nog gå och lägga mig nu. Vill bara avsluta med att det har varit en underbar (men stressig) dag!! :)

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0