...

Hej hej hallå.

Just nu blir det mest uppdateringar kring praktik, skola, Emil och bebis. Men det är ju just det som kretsar i mitt liv. Iallafall för stunden! :P

Idag hade jag min sista praktikdag och det var med blandade känslor. OJ så härliga människor jag fått jobba med, riktigt fina människor! Jag kommer nog sakna allihopa :) Som avslutning idag var dom gulliga och bjöd ut mig på lunch på Waldorf plus att jag fick en present! Det var då verkligen ingenting jag hade räknat med så glatt överraskade blev jag! Dom hade köpt en jättefin bodysuit (stavas det så? allt i ett, typ som en pyjamas! ;)) från Polarn och Pyret. Den var vit med massa färgglada prickar på. Så tack tack och åter tack! :D Måste dock dit nästa vecka för jag glömde lämna tillbaka nyckeln, men men :)

Då kan man säga att ett delmål är passerat. Att faktiskt vara färdig med praktiken. Känns riktigt bra! :)
Alla skolarbeten är också inlämnande och allt som hittills är rättat är godkänt så det känns superbra! :) Examensarbetet lämnade jag in i Måndags så nu slipper jag ha det hängandes.. Det enda som är kvar nu är att göra en powerpoint presentation om arbetet som ska redovisas nästa vecka. en får jag knåpa ihop i helgen, heja heja! :D
Så nu återstår endast 3 dagar kvar nästa vecka (mån, tis och ons) som ska spenderas i skolan med redovisningar och massa surr! :) Och då är andra delmålet förbi! Det sista och tredje delmålet är såklart att bebis ska komma ut. Sen när han/hon kommer, det kan jag ju tyvärr inte påverka. Men det lär ju ske nångång i Juni förhoppningsvis! :D

Med Emil rullar utredningen förhoppningsvis framåt.. Vi var på röntgen och ultraljud i Tisdags. Där visae det sig att han hade vätska i höfterna och en cysta i handen. Och nej, inte cysta som i cancer (som var min första tanke då dom nämnde cysta!) utan det kallades något sådant då där fanns vätska som inte absorberas bla bla bla nånting. Förstod inte riktigt allt. Men.. Han som gjorde UL "trodde" att det möjligtvis kunde vara något reumatiskt, men han vågade inte säga för mkt eftersom det bara var vad han trodde. Vi ska väl få nå samtal sen från barnläkaren och så får vi gå vidare med detta. Tyvärr kan det ta väldigt lång tid ju yngre personen i fråga är eftersom det är så mkt annat dom vill utesluta först. Nåja, tiden får utvisa.. Han är ju iallafall inte allvarligt sjuk så det får vi vara glada för!

Nu ska jag dega vidare i soffan. Hej så länge! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0