Sista veckan med ledighet

Nu är vi inne på sista veckan med jullov. Känns lite tråkigt, fast det ska ändå bli skönt att få in rutiner igen!

Igår på morgonen så var vi och hämtade morfar från tåget, Emil blev jätteglad! :) Dagen spenderade bara hemma och när Emil vilade så vilade även morfar. Man blir trött av att umgås så intensivt med en energisk Emil! Haha :) Det var bara morfar som gällde heeeela dagen, varken jag eller Patrik dög :P

Idag har vi inte heller gjort nånting alls faktiskt, bara varit hemma hela dagen. Och ute har vi inte heller varit idag :/ Det är så kallt ute.. Inte för att jag brukar bry mig i det, men jag har verkligen vartit OFF idag! Jag och Patrik har iallafall varit förbi affärn och handlat en sväng, så lite frisk luft har iallafall vi fått ;)

Nu är morfar iväg en sväng och Emil bara tjatar och tjatar efter Movva! Men han kommer ju tillbaka :) Till middag idag ska vi äta fläskfilé med potatisgrattäng, pepparsås och sallad. Gött :)

Annars så är det bara väldigt lugnt och fridfullt här hemma. Tänkte ta mig i kragen och börja städa bort julen så fortsom möjligt! Får se när det blir av, kanske ikväll? Vi får se helt enkelt..

Tanken var att jag och Patrik skulle åka till IKEA idag, men det vart inget med det. Får ta det en annan gång, är ju ingenting AKUT som behövs.

På tal om nå helt annat.. Emil gav ju bort sina nappar till tomten på julafton och det har gått klockrent! Han har knappt nämnt dom. Några få tillfällen som han har påpekat det, men ingenting som han har hakat upp sig på. Känns superbra! :D Blöja har han ju fortfarande, men det känner jag ingen stress över.. Han är inte redo ännu, så enkelt är det! Däremot så ska ajg köra stenhårt med att få bort den till sommaren, då SKA den bort! Men nu tar vi det bara lugnt på den fronten :)

Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Ewa - mamma till Noel

tyvär men ja minns inte, hittade bilden på mitt skrivbord men de är ett bra tag sen ja sparade bilden :(

2011-01-04 @ 20:15:58
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0