Inskrivning och en massa feber!

Gokväll.

Förmiddagen spenderades hemma. Emil somnade om igen strax efter åtta och upp klev han strax efter nio. Så iallafall en timma skrapade han ihop, skönt ;) Själv tänkte jag vila, men han precis sluta ögonen så var han vaken igen! Kan hända att jag satt för länge vid datorn innan jag ens la mig i soffan :/

Lekte på här hemma fram till lunch och då vilade Emil igen. Trodde aldrig att det skulle gå, men jodå. Han sov mellan tolv och två!! Bra jobbat Emil :) Emil brukar alltid vara varm då han vaknar (egentligen är han väl varm hela tiden, är så grymt varmt i våran lägenhet!) men idag tyckte jag han kändes extra varm, så jag tog tempen och den visade 38,6.. Lite feber med andra ord. Han fick en supp och sen mellis. Halv tre for vi mot staden och jag skrev in mig på arbetsförmedlingen. Hört rykten om att det kan vara bra! ;) Medans jag surrade på där tog Patrik, Emil och Ebba en promenad vid isbrytarna. Sen handlade vi lite på Willys och sen hem igen.

Emil fick i sig middag och vi också. Han var lite gnällig där mot eftermiddagen/kvällen, man såg på honom att han var väldigt väldigt trött. Iallafall så kollade jag tempen på han inför sista blöjbytet och då hade den stigit till 39.2 :( Lille plutten var supervarm! Han somnade iallafall på direkten efter vällingen, tur det.

Själv så plockade jag undan här hemma och donade på och sen for jag till Malin :) Så har hängt med henne och Helena fram till tio snåret, sen skulle dom vidare mot Skellefteå och jag for hem. Tydligen så hade Emil vaknat några gånger och ropat på mamma. Han var jättevarm så Patrik. Som den "hönsmamman" jag är var jag ju tvungen att gå in och känna på honom, och jodå, Patrik hade rätt. Som ett strykjärn kändes han! :( Han har vaknat en gång nu när jag varit hemma men gav han nappen och han blev tyst igen. Vaknar han inatt (eller nästa gång han vaknar helt enkelt) så får han en till supp så han förhoppningsvis får sova lite. Min lille plutt. Inge kul när dom ska ha feber. Däremot tror jag inte han börjar bli sjuk, jag tror det har att göra med dom där satans tänderna som är på gång. Dumma tänder!

Nu ska jag göra mig redo för natten och jag hoppas jag får sova nånting. Vi lär ju märka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0