Långfredag!

Nu är det nästan en vecka sen sist jag skrev. Tiden går fort! :P

Den här veckan vart en kort pluggvecka faktiskt. Dock så fick jag lite inlämnat iallafall, så det känns bra. Tror det är två arbeten som är inlämnade den här veckan? :) Känns bra med tanke på att jag enbart har pluggat Måndag och onsdag :)

Nåja.. Måndagen bestod av plugg och sen tog jag, Emil och Ebba bussen till farmor där Emil spenderade sin natt eftersom Patrik jobbade kväll och jag skulle på föräldramöte på dagis. Men han var hode nöj för att åka till farmor! ;) Kvällen blev lugn här hemma..

I Tisdags följde jag med Jenny hem till Emelie och hennes familj där vi hälsade på den nya lilla pojken i familjen! ;) Supersöt var han och Vilma var supergo med honom :) Blev att äta middag på Mjölkudden med Emil, farmor, Björne och Tjalle, sen for vi hem och bara tog det lugnt resten av kvällen.

I Onsdags var det plugg på schemat. Sen han jag även med att ranta runt lite på dagen eftersom jag behövde inhandla diverse saker. Nöjd var jag när jag kom hem! :) Blev en prommis med Ebba och Anna.Karin till dagis sen för att hämta hem barnen. Blev massa utelek hos dom och sen for vi alla och åt middag på Max, en succe för oss alla! ;) Emil var nog mest lycklig över att dom hade tagit fram sin stora studsmatta, haha ;D

Igår (Torsdags) så blev det lugnt på förmiddagen, lite utelek med Emil och Ebba. Efter lunchen for vi alla tillcstugan och umgicks ett tag. Vi lämnade även av pulkor och bobbar eftersom vi numer inte har någon användning för dom och här vill vi ju inte ha dom ståendes, vi har i princip NOLL plats för sånt, haha. Till middag blev det kinamat här hemma och även Daniel joinade oss :) Sen gick kvällen i lugnets tecken och jag deagde enbart i soffan..

Idag så tog vi oss alla en promenad till storheden efter lunch. Var och handlade till middagen på Ica Maxi och sen gick vi hem. Eftersom det har varit så undebrart väder ute idag så gick vi ju såklart inte in då vi kom hem. Vi stannade kvar här ute i lekparken tills klockan vart halv fyra, då var det dags att gå in och fixa maten :) Efter middagen plingade det på dörren.. Vem kunde det vara om inte PÅSKHAREN!! (Jag vet att han kom lite tidigt, men imorgon ska Emil till stugan med farmor så vi tog det en dag tidigare ;) Dock så hae påskharen hunnit springa iväg igen, men utanför dörren låg det ett jättestort påskägg. En nöjd liten kille var det som öppnade ägget :) Där i fanns det en tröja, såpbubblor, badskum, lite godis och en festis :) Så eftermiddagen spenderades också utomhus.. Patrik städade bilen invändigt och utvändigt medans jag och Emil blåste bubblor :D

Nu ska jag slänga mig i soffan och dega.
Trevlig kväll :D

bilder från dagens såpbubbleblåsning ;)


Mina fina hjärtan!!

Kommentarer
Postat av: Mamma Ewa & lilla Noel

Anv namn : Ewa

Lösen : 0027

2011-05-14 @ 18:34:51
URL: http://...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0