Älskade helg.

Eftersom Emil sov borta Fredag till Lördag kunde jag göra preciiis vad jag kände för! Vet ni vad jag gjorde? Jag gick och la mig tolv! Fastän jag hade möjligheten att vara vaken längre och ändå få den sömn jag behövde. Men det var så jäkla skönt att sova, underbart!! ;) Upp klev jag strax efter elva iallafall, så många timmar skrapade jag ihop. Men det var välbehövt efter första skolveckan :)

Gårdagen vart bra. På förmiddagen tog jag ut Ebbs en snabbis, vek ihop tvätt och fixade lite, tog mig en dusch, handlade en snabbis på Kvantum inför middagen, och sen for vi ut till stugan! Där möttes vi en jätteglad Emil som var nybajsad ;) Vi mös på där ute hela eftermiddagen. Grillade (kanske sommarens sista grillning, vem vet?!) fläskfilé som vi avnjöt med klyftpotatis och sås. Väldans gott må jag säga!! ;)

Hemma igen var vi klockan sex. Emil var jättetrött så han slog sig direkt ner i soffan och kollade på barnprogram. Själv passade jag på att STORSTÄDA badrummet!! En rejäl städning fick det bli! Så nu skiner det fint där inne :) Plutt gick och la sig halv åtta och strax därefter kom Helena förbi! :) Vi tog en promenad med Ebba runt storsand och sen gick vi till mig där vi snackade om allt och inget och drack varsin cider. Jättetrevligt! :) Halv tolv for hon hem så då passade jag på att gå ut med Ebba och sen hoppa i säng..

Morogn gjorde han Emil klockan sju. Idag ska jag städa lägenheten! Ska börja snart så jag har fått allting gjort nu på förmiddagen. På eftermiddagen tänkte vi kanske leka med A-K, Ronja och Olivia. Blir inte att man ses så mycket nu då jag är i skolan hela dagarna, så vi får ta tillvara på helgerna! :D

Jag avslutar detta inlägg med att säga Grattis till Helena som fyller år idag!! :) Hoppas du får en toppendag Helena med nära och kära :D

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0