Känns inge bra nu!

Igårkväll verkade Emil på tipptopp (så gott som) igen. Han gick och la sig i rimlig tid och sov hela natten till halv fem. Då gick vi och la oss på soffan och sov vidare. Iallafall jag. Vid halv tio tog jag tempen på han och den visade ännu en gång 39,9 grader :( Han fick en alvedon och nya blöja.

Framsteg gjorde han vid lunch då han ville äta. Nästan en hel pannkaka (plättar för dom flesta ;) fick han i sig med grädde och sylt, så jag var då nöjd. For och jobbade klockan tolv och Patrik och Emil var hemma. Han sov länge idag på dagen, runt tre timmar. Men det behövdes! Middag åt han ingenting utav och nu ikväll så åt han inge välling heller. Fick en alvedon innan läggdags för tempen låg på 39,7 grader. Vid halv åtta somnade lillhjärtat! Några gånger har han vaknat till, men somnat om på en gång igen.

Varför det inte känns så bra är för att han haft hög feber sen natten mot Fredag. Alltså snart tre dygn! Plus att han inte ätit i princip nånting sen i Torsdags. Kommer inte ihåg sist han bajsade. Han luktar konstigt och äckligt. (Ja, han gör faktiskt det) och idag har han varit dålig på att dricka och kissa! :( Så direkt imorgonbitti ringer jag till VC för nu vill jag veta vad problemet är. Det är inte normalt att vara såhär risig i flera dagar :( Mammas plutt! Det värker i mammahjärtat att se han i så dåligt skick :( Pappa min hade träffat Emil en snabbis idag och han tyckte han såg så insjunken (ansktet syftade han på) och mager ut.. Det är inte roligt!

Nu ska jag göra mig redo för en natt med lite sömn, och så blir det telefon samtal direkt imorgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0