Jouren!

Igårkväll fick Emil somna i soffan. Han var så sjukt trött så han däckade halv åtta! Lyfte över han till hans egna säng pch allt var frid och fröjd. Vek tvätt, plockade undan och åt sen lite skräpmat som min snälla lillebror hämtade åt mig.

Just vid nio vaknade Emil och var ledsen, jätteledsen! Han fick komma upp till soffan med förhoppningar att han skulle vakna till lite och inte känna efter så mycket. Det gick inge bra! Han skrek och skrek och skrek. Slängde sig runt i soffan och visste inte alls vart han skulle ta vägen! Till slut blev han så frustrerad att han började slå på mig. Han slog och slog och slog! Jag sa ingenting, jag lät han slå på mig. Jag förstod ju varför, för att han hade så ont! :(

Ringde iallafall till jouren och förklarade som det var, att vi varit och träffat en läkare på VC tidigare idag. Att han inte har ätit eller bajsat sen Torsdagen förra veckan. Att han även nu har blivit dålig på att dricka och kissa. (Tänk att han har så ont i munnen att han inte klarar av att dricka, eller ens ha napp!)  Men även att han hade jätteont och mådde inte alls bra! Hon jag pratade med hörde hur han skrek så hon bad oss komma in..

Mamma kom och hämtade oss, våran bil är på lagning. I bilen blev han tyst. Då fick han annat att tänka på tror jag. Var där till 09.40 och Emil tokskrek då vi gick in. Han blev avskräckt från "sjukhus" då vi var på VC så nu ville han bara klä på sig och springa därifrån, mammas plutt :( Han kämpade verkligen med att komma därifrån! Nåväl.. Det var ju bara att vänta och vänta.. 23.10 kom det en läkare som hade tid. Blev samma svar där som på VC, dock så förklarade han på ett bättre sätt. Så det var bara att dra sig hem igen! Men har det inte blivit bättre med mat och dylikt till ikväll/imorgon förmiddag så tyckte han vi skulle åka till Sunderbyn. Så vi får väl se då?!

ÄR bara såååååå jäkla jobbigt att se Emil ha så ont! Speciellt då jag inte kan hjälpa honom! :( Vi var iallafall hemma igen 23.45 så Emil fick lägga sig i soffan för att sova. Pappa Patrik hade kommit hem från jobbet strax efter halv elva och upptäckt att ingen var hemma! (Har inte numret till hans jobb) Han ringde i panik och frågade vad vi sysslade med?! Jag sa som det var och att det inte var farligt så lite lugnare blev han :)

Natten har varit lugn. Klev upp kvart i sju och enbart lite gnäll har det varit. Nu har han iallafall fått i sig en hel flaska välling! Dock inte lika mycket som han brukar äta, denna gång vart det 100 ml. Men vafan! Det är ju skitbra :) Nu sitter han vid tvn helt utslagen och kollar på barnprogram. Får se hur han mår senare idag då?


Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj stackars Emil :( Hoppas han börjar må bättre snart!

2010-06-15 @ 08:52:12
URL: http://deeya.webblogg.se/
Postat av: Marie

Gud vad hemskt, stackars liten. Hoppas han är på bättringsvägen nu.

2010-06-15 @ 08:54:30
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh gud jag kan ju bara tänka mig hujja :(

Skönt de iaf! Jo men precis de ska dom göra :)



Jo de är bara bra med oss :)

Jag har ju haft turen att få ett barn som typ aldrig är sjuk så de är toppen :)

2010-06-15 @ 22:18:40
URL: http://deeya.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0