Bilproblem alá 30 minusgrader!

Gokväll. Gårdagen vart inte alls som den var planerad, drar det lite fort..

Morgonen började iallafall bra. Besök på BVC halv tio hade vi och plutt hade blivit en stor plutt. Numera ligger vikten på 12,2 kg och så var han 84,5 cm lång. Våran stora kille! :) Kom oss hem just innan halv elva. Då packade vi lite, donade på här hemma, Emil åt lunch och sen fick han gå och sova.

Blev en snabbdusch för mig och fortsatte packa våra (och Ebba) saker. Min pappa kom hit vid ett och då for jag, Patrik och Ebba iväg. For på bolaget och handlade lite och sen började våran resa mot Kikkejaur! (Stavas det så Elina? ;) Som sagt, vi skulle övernatta i Elina och Lars stuga och bara mysa på. Äta gott, dricka gott, basta, köra skoter(?) och bara vara. Helmysigt!

Just efter att vi hade passerat Antnäs så såg vi att oljetempen i bilen steg. Vi stannade för att kolla vad felet var men Patrik hittade inget fel. Vi fortsatte köra med inställningen att stiger tempen ännu mer så måste vi verkligen stanna och kolla ännu en gång, men står tempen still så är det inget problem. Kom oss till klöverträsk då det smäller till och bilen går konstigt så något fel var det. Det kunde vi konstatera! Stannade bilen och inser då att motorn kokar! (Det var ingenting vi hade räknat med eftersom att ingenting pekade på att det var det som var problemet!) Kollar lite extra och ringer en vän, då har kylsystemet (säger man så? Haha!) frusit. Typiskt! Så det enda vi kunde göra var att sakta men säkert börja våran resa hemmåt! :( Givetvis så blev det mer och mer problem efter vägen vilket innebar att vi blev ståendes en hel del. Kan ju inte påstå att det var kul då det var 30 minusgrader ute med en nästintill trasig bil, en superfrusen hund och inga pengar på telefonerna! Ja, jag kan väl även konstatera att jag och Patrik också var halvt ihjälfrusna! :/ Nåväl.. vi lyckades ta oss till sunderbyn där vi lämnade bilen och Anne kom och hämtade upp oss! (Tur att hon ringde mig, annars vette tusan vad vi hade gjort!)

Så vi for till mamma och pappa där alla var. Vi kom fram till att Emil fick sova över där iallafall, det gjorde dom ingenting. Patrik och pappa for och hämtade våran bil och körde in den i ett garage i sunderbyn och fyllde på glykol, så där har bilen fått stå under natten. Även fast det inte blev någon resa som vi hade sett fram emot jättemycket så slutade kvällen ändå bra. Blev lite fest (fest och fest vet jag inte, men väldigt trevligt var det! :) hos Suzie och Magnus.

Idag har Patrik hämtat hem bilen och den går som den ska! Vi har då inte märkt nånting annat. Vi får väl se hur den går imorgon då jag ska till jobbet. Förhoppningsvis håller den hela vägen fram och tillbaka! :P Dagen idag har då varit lugn och skön. Vart middag hemma hos Anne och Joni med Anne och Kevin (Joni jobbade) och sen har jag enbart spenderat kvällen hemma. Tog en långprommis med Ebba men annars har jag hållt mig inne.

Nu är klockan mycket så jag ska borsta tänderna och gå och lägga mig!
Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Men shit vad trist att det hända just nu när ni hade värsta planera, men tur att det inte blev värre, att kylarn sprack eller nå. :)

2010-01-10 @ 07:45:36
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0