Hejdå Julen, Välkommen nyår!

Så var självaste julafton och allt som kommer därtill över.. Även vi har nu anlänt hemmma, igårkväll klockan åtta klev vi innanför våra egna dörrar. Säger som så många andra: Borta bra men hemma bäst! Och visst är det så :) Har varit underbart att vara borta, men det var förjävla skönt att komma hem också! :)

Det har varit en händelserik och underbar semester/jul vi haft. Orkar inte skriva ingående om alla dagar så jag sammanfattar julen kort och gott med att den har varit underbar, fantastisk, lycklig och framförallt har vi haft ett förjävla bra och härligt sällskap! :D Sen kan jag även tillägga att det var sjukt kul att överraska mamma och pappa! ;) Dom hade ingen aning om att vi skulle fira jul tillsammans och som tur var hade dom inte heller lyckats lista ut det, haha :D Sjukt kul var ordet!

Det vi gjort under våran jul är att vi har umgåtts med min släkt, lekt ute, träffat tomten och öpnnat julklappar, varit på mellandagsrean och inte handlat något alls, druckit och ätit alldeles för mycket gott och så han vi även en sväng förbi Järnvägsmuséet dagen innan hemfärd (Tisdags). Emils favorit! ;)

Det var en superduperlycklig kille som kom hem igårkväll till ALLA sina leksaker + de nya! :) Pricken över i:et blev dock imorse så han insåg att tomten även varit HÄR och lämnat två julklappar medan vi varit bortresta! Och tror också att det var den bästa julklappen för i år, iallafall efter vårat besök på Järnvägsmuséet. Det var nämligen en tågbana med ett extra lok som går på batterier (Från Emils mormor och morfar), riktigt häftiga grejer tycker Emil! ;)

Nu är julen över (för de flesta) och nyår närmar sig med stormsteg, nämligen imorgon! Vad vi då ska hitta på har jag ingen som helst aning om? Farmor frågade om Emil fick följa med dom till stugan och övernatta där på nyår, så vi får se hur vi gör? Om han får åka med farmor eller om vi har honom hemma? Tiden får utvisa! ;) Än så länge har vi inte firat jul med Patriks sida, och det tänkte vi nog mest troligt göra på Söndag. Det kommer säket blir jättemysigt som vanligt! :D

Bjuder på ett gäng med bilder från julhelgen i Gävle!



Min farmor, min pappa, brorsan, Patrik, kusin Linda, Stefan, min mamma och Emil :)


Maria och farbror Peter, kusin Robert, min farfar, tomten och Emil med pappa Patrik.


Tomten delar ut paket. Emil fick en lyftkran, en brandstation och en spis bland annat..


Emil och morfar, Emil och mormor, Patrik, kusin Rasmus, Patrik, kusin Jonatan och faster Kattis :)


Min pappa, kusin David, min farfar, Maria och farbror Peter, brorsan, söta Amstel och Emil såklart! ;)


Emil i snön med sina hörselkåpor (väldigt viktiga!), Emil och Jonatan kollar när traktorn gör fint, lilla tomten och så har vi min farmor och Emil. Det är svårt att visa på bild, men fyfaan vad snö dom har!! Mycket mer än vad vi har. Riktigt kul :)


Emil på järnvägsmuséet.. Det var verkligen häftigt! Man fick gå in i ALLA tåg, gamla som nya.. de hade gjort fint med låtsasmänniskor (som var läskiga enligt Emil, haha) så det kändes mera verkligt. Sista bilden är vagnen där det fraktade fångar!




En gammal hållplatsskylt, Emil "kör" tåget och så hade dom även en lekhörna för barnen. Perfekt!

Det var allt från oss :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0