Långfredag.

Goddag.

Igår var det skärtorsdag. Jag och Anne for iväg strax efter tio, vi for först på Hm på storheden där jag bytte t-tröjorna som farmor köpt åt Emil. Var tvungen att byta till större storlekar! Sen for vi en sväng på skokanonen där vi bara kikade lite. Sen vid elva tiden så for vi till Dagobert där vi käkade lunch. Väldans gott! :) Sen skjutsade jag Anne till jobbet och for sen hem. Så lite fick man gjort under dagen iallafall ;)

Jag och Ebba promenerade sen till dagis och hämtade plutt. Då vi kommit oss hem så ringer Helena och vill komma förbi, självklart fick hon ju det! :) Så vi satt och surrade ett tag medans Emil skulle visa alla finesser på sin buss, haha ;) Strax efter fyra for Helena hem och vi knallade över till mormor&morfar där det bjöds på middag. Gratis är alltid gott! ;) Kvällen spenderades hemma i soffan där jag såg tv. En paus från tv tittandet blev det mellan kvart i nio till kvart över nio, för då hämtade jag Anne från jobbet. Men sen intog jag minsann soffläge igen ;)

Idag vaknade vi klockan sju, rena rama sovmorgonen! Jätteskönt var det. Vi har mest bara varit här inne och sett på barnprogram och lekt. En snabb prommis blev det till Statoil där vi handlade mjölk, men sen hem igen! (Typiskt att det blir sånt här slask väder då Emil har sina regnbyxor på dagis. Och gummistövlarna är för små så jag har inte hunnit köpa nya ännu!) Blev korvstroganoff och ris till lunch, det gillar vi. Nu ligger Emil i sängen och gör ett försök till att sova, jag hoppas det går bra! :)

Får se sen vad vi sysselsätter oss med idag. Det återstår att se! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0