Trött? Jamen visst!

Nu är det tyst i huset, (Förutom folket som springer fram och tillbaka i trappuppgången) eller rättare sagt i lägenheten. Jag nöter dator, Emil&Ebba sover och Patrik är hos Daniel en sväng.

Dagen har inte varit sådär superbra, men det kanske alla förstog om man läste mitt tidigare inlägg. Var sur mest hela dagen, blev på bättre humör när vi gick till mamma för att äta middag. Dagen har enbart spenderats här hemma med Emil och Ebba. Patrik hade möte klockan tolv med jobbet och sen var han hos en polare och drack kaffe, så han kom inte hem förrän 3. Skönt, haha! ;P Jag, Emil och Ebbs gick ut på en liten promenad nere vid vattnet och en liten bit ut på isen. Emil åkte i pulkan och Ebba sprang runt som en galning! :) Lyckades även tvätta en maskin med tvätt (hade tvätt tid på dagen men Patrik var ju borta, svårt att gå till tvättstugan hela tiden med en Emil ;) så nu är alla Emils kläder tvättade och lite utav mina kläder. Emil hade helt slut rena kläder nu så det var på tiden. Bokade även tvättstuga på Måndag mitt på dagen också, så kanske jag kan tvätta resten?

Nåväl.. Vi allihopa gick till mamma och åt middag med henne. Blev hamburgare och pommes! Men det visste vi redan, det är ju Fredag. Vi har alltid ätit det på fredagar så länge jag kan minnas! ;) Tanken var att Emil skulle bada ikväll men vi var hemma till halv sju och han var supertrött så vi skippade det. Det får bli imorgon istället. Tredje gången gillt, haha ;) Som jag nyss skrev så VAR Emil supertrött, han hängde i mitt ben när jag gjorde välling och var jättegrinig. MEN när jag väl la han i sängen så fick han för sig att bli superpigg, så han lallade på där inne ett bra tag. Till slut blev det tyst ;) Han har redan hunnit vakna en gång och varit ledsen, förhoppningsvis blir det inge mer. Önsketänkande! Han fick en alvedon innan läggdags också, för jag vet att det är tänderna där uppe som spökar. Man ser att alla fyra är på väg. Kanske inte inom närmsta veckan, iallafall inte alla fyra, men det är på gång.

Emma kom förbi en snabbis nu på kvällskvisten också! Trevligt :) Kedjerökte och surrade, haha. Precis som det ska vara när det är vi två :P Hon gick hem klockan nio.

Förhoppningsvis kommer Patrik hem snart, tänkte väl kanske se nån film? Var så himla länge sen sist vi gjorde det, så de hade varit kul :) Men kommer han för sent så skippar vi (eller iallafall jag) det för jag är svintrött! Har inte vilat en enda gång under dagen. Så det känns att jag enbart sov 2½ - 3 timmar inatt. Puh!

Nu blev det jävligt långt. Gokväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0