Min favoritdag!!

Givetvis. Den 25:e varje månad är min favorit dag, undra varför? ;) Haah.

Blev en jävligt god middag igår. Pappa hade hittat ett recept som han ville testa på och visst fick han det. Han lyckades tillochmed! ;) Och jätte enkelt var det också.. Kan skriva lite snabbt:

-Kotletter och kyckling (välj själv hur mkt ni vill göra)
-3 dl grädde
-1 dl soja
-½ msk sambal ? (Vi tyckte det var lite väl lite, jag hade då stoppat mer än så)
-Ris

Man sätter kotletter eller kyckling (eller om man nu vill ha något annat, vi hade då kotletter) i en form som ska in i ugnen. Såsen som är gjord av grädde, soja och sambal vad-det-nu.heter, häller man över köttet/fågeln och in i ugnen på 175 grader i 1½ timma. Svinenkelt och gott :) Så äter man ris till eller om man nu vill ha nå annat. Då vet ni! :)

Nåväl.. Efter Emil somnat for jag till Malin och hängde, alltid lika trevligt med kärringhäng ;) Tilltvprogrammen blev det glass med colasås, läsk och en massaannat gott, såsom Annanas, melon och vindruvor! Jag föreslog att vi nästa Tisdag ska äta ost och kex, det låter väl bra? ;) Kom hem strax efter tio, ut med hunden, borsta tänderna, såg färdigt ett tv-program och sen i säng. Skönt.

Upp klev vi halv sex, var någorlunda pigg då. Nu har jag läst bloggar och bloggat själv så jag tänkte faktiskt ta och betala räkningar nu. Sen blir det stan en sväng.

:)

Kommentarer
Postat av: Marie

Det där receptet ska jag prova någon gång snart. :D

2009-03-25 @ 07:25:55
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Elina

den där rätten är jätte god :)

2009-03-25 @ 08:08:16
URL: http://mammaelina.blogg.se/
Postat av: Nath

Vi brukar göra det där med kotletter, fast med grädde+cremefraich+sambal :)

2009-03-25 @ 19:22:16
URL: http://varforstabebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0