Gårdagen

Godmorgon.

Gårdagen började bra, för både mig och Patrik. Varenda morgon som Patrik kliver upp med Emil, vilket inte händer ofta, så sover lilleman jättelänge!! Men alla de gånger som jag kliver upp, då minsann ska han upp tidigt. Varför sån lyx till din far Emil? Han behöver inte det, det är mamma som behöver sån lyx! Haha ;) Så med andra ord fick bägge två sova länge ;)

Nåväl.. Vi var hemma och roade oss tils Emil ätit lunch. Då blev det att vila för hans del och jag gick ut i värmen och surrade med Emma och Henrik här nere. Efter ett tag hämtade jag Ebba och vi gick till Snickarstrand så hon fick bada. Lycklig hunf!! :) Grymt skönt för Ebba att svalka sig, så varmt som vi hade igår! Även jag gick ut till knäna och kan bara beskriva vattnet med ett ord, varmt! Oj så varmt vattnet var, blir ett kvällsdopp inom en snar framtid ;)

Jag och Ebba var ute tills Emil vaknade.. (halv två slog han upp ögonen) Då packade vi väskan och drog sen iväg till Boden. Föst tänkte vi ta med Ebba, men det hade aldrig gått. Alldelens för varmt! Nåväl.. i Boden mös vi på i solen. Grabbarna började med att ta en öl i ett tält där borta, så medans dom gjorde det så släppte jag och Anne lös odjuren, mohaha ;) Så vi fick springa efter dom, ett riktigt motionspass ;) Efter det lev det tivolit vilket var väldigt litet. Kommer inte ihåg att det brukar vara sådär litet? Aja.. Jag och Anne åkte två vanliga karuseller, och sen drog vi upp barnen i den lilla bergochdalbanan! ;) Vilken min Emil hade, haha.. Nåja, han grät inte iallafall, han satt bara och stirrade :)

Efter det så blev det middag, thaimat såklart. Det är ju typ allt dom har där, haha. Så jag och Emil deladepå en portion, det gick ju bra! :) Efter maten blev det hemfärd och klockan var då närmare sex tiden. Väl hemma så stannade jag och Emil ute för här satt grannarna och grillade och drack alkohol ;) Så vi stannade ute tills det var dags för han och gå och sova. Duschade snabbt av Emil i duschen för han var sååå klibbig. Tror han tyckte det var jätteskönt! :) Då jag lagt Emil gick jag och Patrik ut och drack en cider och en öl med folket där nere. Trevligt :) Alla dom for på Färjan och vi gick hem. Så strax efter nio cyklade jag vidare till Anne där vi satt och avnjöt en varsin cider på deras altan. Underbart skönt väder!! :) Cyklade hem elva men gick inte och la mig förrän halv ett, och det får jag lida av idag! :( Trött till tusen. Emil behagade att kliva upp klockan sex idag :( Men men.. det gick ju det också, tydligen!

Idag blir det stranden med Kevin, Anne, Joni och Petri. Tror att Patrik skulle med, hade varit trevligt. Så blir en mysig dag på stranden och det blir då Emils premiärdopp om han känner för det, hehe! ;P Får se bara hur bra jag mår sen.. Vet itne riktigt vad jag har gjort (skyller på Acn i bilen, tror starkt att det är dens fel!) men har så grymt ont i nacken, kan knappt vrida huvudet åt vänster! Känns som världens nackspärr :( Får se om det blir bättre under dagen, hoppas på det!

Nejni, långt inlägg. Alldelens för långt. En morgonrök på det här, sen ska vi göra frukost! :)

Kommentarer
Postat av: maria

hihi, jo max åkte också den där masken när tivolit var på örnäset, han var aningen skeptisk. men grät inte heller ;) skulle bara åka mer o mer o mer. också var han sugen på dom små bilarna. men det var ju dock minimum 5 år, så han har ett tag kvar :D

2009-06-27 @ 08:46:35
URL: http://mittlivmedmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0