Shopping i Haparanda och Finland.

Ojsan hoppsan vilken dag vi haft idag :)

Kan ju säga att vi började med en sjuhelvetes lång sovmorgon. Vaknade av att Anne skickade sms och frågade om vi var vakna. Och gissa vad klockan var? Kvart över åtta! Vad har hänt med mitt barn? Han sover ju så länge nu, haha! Men jag ska inte klaga ;) Snabbt som tusan åt vi frukost, klädde på oss och packade alla saker och klocka nio var Anne här utanför. Då bar det av till Haparanda :) Emil skötte sig jättebra hela vägen!

Började våran shopping på skopunkten. Jag fick ett par stövlar och Emil fick sig ett par sandaler, äntligen! :) Anne handlade också massa skor ;) Sen gick vi vidare till IKEA där min plan var att handla en babyvakt och rullgardiner. Tror ni jag höll mig till min plan? Neeeej. Kom ut med lite mer saker, men så blir det alltid, hehe :P Blev iallafall lunch på IKEA och Emil fick sig en egen måltid, ekologisk köttfärssås och spaghetti. Det var supergott :)

Efter IKEA for vi över till Finland där Anne gick på Alco och sen traskade vi runt i köpcentret ett litet tag. Vi gick på lite affärer i hopp om att hitta nå fint att ha på sig till helgen som kommer (Sara och Josefs bröllop) men givetvis for vi därifrån tomhänta! :( Aja, blir att åka till stan nån dag i veckan. Klockan hade hunnit bli tre då vi satte oss i bilen på väg hem. Emil hade varit vaken heeela tiden och ändå hållit humöret uppe, min duktiga kille! :) Kan ju säga att han slocknade snabbt i bilen, tror det tog tre sekunder. Han hade somnat innan vi startade bilen!

På vägen hem så mötte vi Fylking och Aschberg (stavas det så?) men vi uppfattade inte att det var dom förrän vi hade åkt förbi så vi vände i Smedsbyn och körde tillbaka till Råneå och vände bara för att vi skulle få se dom igen, hahah! Vilka nördar vi är ;) Inte är det ofta vi får se "kändisar" här uppe i norr så bäst att passa på då chansen finns ;D

Var oss hemma till fem, slängde in allt i lägenheten och gav Emil middag och sen gick vi till mamma och pappa för där skulle jag äta :) Var hemma till sju och då var det sovdags för Emil. Ebba var gode nöjd när vi kom hem, hon hade ju fått vara själv då Patrik for och jobbade halv två. Så för att kompensera hennes tråkiga dag kastade jag boll med henne hos mamma och pappa. Då vart hon trött :) Sen har hon gått och blivit äcklig för hon började löpa igår. Usch! Så nu sitter hennes "trosor" på plats :)

Har plockat undan och donat lite här hemma så tänkte ta det lungt nu snart. Ska bara (som Alfons Åberg säger) diska undan och vika in Emils kläder i garderoben. Sen ska jag ta det lugnt :)

Ha en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0