Söndag kväll

Godafton.

Då var det Söndag kväll.. och vad har man uträttat idag då?
Som jag skrev tidigare så for vi och hämtade Emil på förmiddagen, vi kom oss dit vid halv tolv. Pappa Patrik möttes av ett stort leende utav Emil, och vad fick jag? Ingenting! Haha, snäll pojk jag har då ;) Nä, skämt å sido, han var nog glad innerst inne. Förhoppningsvis! Haah :P For hem vid tolv och Emil somnade i bilen.

Tyvärr sov han inte särskilt länge, han somnade då vi kommit till Gammelstad och han vaknade efter att ha sovit i sin säng i kanske 20 minuter. Så tyvärr blev det ingen lång vila. Vilket han egentligen behövde/behöver! :( Men vi har överlevt. Var inte hemma särskilt länge, hela högen for vid två och handlade på Ica Maxi. Blev middag till ikväll, lite godis&läsk till ikväll och smörgås rån åt Emil. Han blir nog nöjd imorgonbitti till frukosten ;)

Halv fyra fick Emil gröt och sen knallade vi ut på en promenad. Patrik kastade massa snöklimpar med Ebba medans jag och Emil tittade på. Emil tyckte det var jätteroligt att se Ebba in action! Han skrattade och pratade en hel del. Hade varit kul om man förstod vad han sa :)

Nu på eftermiddagen/kvällen har jag tvättat. Superkul, eller så inte. Men nu är iallafall allting rent så det är skönt :) Tvättade även upp babysittern för den ska lämnas tillbaka, den tar bara upp en massa plats just nu. Och jag antar att Maria vill ha tillbaka den ren och fräsch?! Det hade då jag velat :) Sen har jag gått igenom en del skåp här hemma och då hittade jag mjukliften som vi hade tidigare, så den passade jag också på att tvätta. Har aldrig gjort det tidigare, så var på tiden. Tyvärr så försvinner ju inte Ebbas hundhår så lätt så det finns det en hel del kvar av, men spyfläckarna är borta, haha! ;) Den ska vi iallafall behålla.. för det första så var den så jäkla billig, och för det andra kan vi ju behöva den vid något senare tillfälle då det kanske utökas? (Och neeej, inte nu, men om några år förhoppningsvis! ;)

Nåväl, kvällen har varit lugn. Har fortfarande två (egentligen tre) flyttkartonger som ska packas upp. Har packat upp ena tidigare, så allt står på köksbordet, haha. Måste rensa undan där imorgon så vi kan äta frukost. En massa lampor och gardiner och prydnads saker. En hel del ska jag nog slänga faktiskt, det faller inte i min smak längre. Men det tar vi imorgon.. Hade gärna gjort det nu men Patrik uppskattar inte om jag lever om eftersom han ska upp före faaan!! (Han börjar 05.00)

Nu ska jag surfa vidare.
Gokväll

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag vet en tjej som är förkyld, känner sig Emil skyldig? :P haha

2009-02-15 @ 23:29:55
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Åhå, jag ahr ju ringt dig, varför svarar du inte? :P

2009-02-16 @ 10:07:57
URL: http://varforstabebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0