Laktulos

Godafton!

Ännu en dag som spenderats hemma. Någorlunda skönt faktiskt, jag har inte varit sådär extremt rastlös idag. Vid ett tiden knallade vi ut på en prommis och mötte upp Emils farmor som kom på besök. Alltid kul att få besök och slippa sitta för sig själv ;) Strax efter vi kommit in så kom även Patrik hem, jippi.

Emil somnade för ett litet tag sen och vi håller på med middag. Fiskpinnar och potatismos blir det idag. Sist jag åt det var när jag var gravid! Long time ago! ;) Och så gör vi även hemmagjord mos, det har jag inte heller ätit på år och dar. Sist jag åt det var nog när jag fortfarande bodde hos mamma och pappa, haha! :) Men jag älskar pulvermos, inte riktig mos! Men jag offrar mig för Patriks skull, hehe :P

Och nu till min rubrik. Igår kväll hos Emelie så bajsade Emil två små stenklumpar! Fast han kämpade på rätt länge. Dom var så hårda att jag hade säkert kunna kasta dom i väggen och dom skulle gå sönder i flera småbitar! :( I morse kämpade han på igen med bajsandet, och även denna gång kom det en stenklump! :( Så innan lunchen klockan tolv så fick han ytterst lite Laktulos så att magen hans kanske kommer igång. Han måste ju få skita, min lille guldklimp! Och just innan jag skulle börja klä på han för att ta promenaden och möta upp farmor hans, så bjöd han mig på en ordentlig bajsblöja! ;) HAHA. Så nu har han fått skita och hoppas det håller i sig. Annars får han lite mer medicin om några dagar. Jag vill ju inte ge för ofta heller, så att det blir som så att man ALLTID måste använda det, för så ska det ju inte vara.

Oooj så mycket jag skrev om BAJS! :P Nåja, nu till nå helt annat. Är grymt sugen på godis och läsk idag! Jag vet att det inte är helg, men för mig känns det som helg eftersom Patrik har helg nu! ;) Men får se om jag köper gotta eller inte. Kanske klarar av att hålla mig till imorgon? :P

Nu är det middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0