Sommartid. Nödvändigt? NEJ!

Godmorgon kära vänner.

Inatt så skulle man ställa om klockan till sommartid. (dock så gör jag alltid det innan jag går och lägger mig) Men hur kul känns det att vakna upp en Söndagmorgon med en klocka som går efter sommartid och så kollar man ut genom fönstret? Det toksnöar! Och det har snöat sen igår så det har kommit väldigt mycket snö, säkert närmare 2 dm! Kan ju inte påstå att det känns som att våren/sommaren börjar närma sig, åh nej! Får se hur länge den här skitsnön hade tänkt stanna kvar? :(

Fördelen med sommartid är ju att man ställer fram klockan. Så imorse klev vi upp klockan sju, fast egentligen ska den ju vara sex. Typ?! Ja, ni förstår vad jag menar :) Egentligen så har vi ju inte sovit längre än vad vi brukar för Emil vaknar ju oftast klockan sex, men det känns som att man sovit en timma längre bara för att klockan visar sju :)

Nu på morgonen har vi tittat på tv, lekt med alla bilar och traktorer, ätit frukost, (bara jag, Emil ville inte ha) diskat och gjort pannkakassmet! :) Och nu så tänkte vi klä på oss och gå ut i snön! Emil står och sliter i overallen så jag antar att han vill ut :)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Jennie Lönnberg

Tyckte inte alls det var kul att man skulle ställa fram. Inte när man ska upp och jobba =(

2010-03-28 @ 12:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0