Helgen..

Gokväll. Helgen har varit jättebra! En super helg helt enkelt :)

Fredagen började lugnt här hemma under förmiddagen. Jag och Emil busade och så tog vi oss en dusch tillsammans. Strax efter elva skjutsade Patrik in oss till staden där vi mötte upp Jenny, Jonna och Ellen för en lunch på Mat och Prat. Supergott som vanligt! ;) Efter det så promenerade vi en sväng på stan och ungarna somnade i vagnarna, som tur var! :) Köpte 2 par mjukisbrallor och en 1 tröja åt Emil. Han var verkligen i behov av mjukisar, men nu har han några stycken iallafall ;) Klockan två mötte jag och Emil upp pappa Patrik och Ebba vid fiskekyrkan och vi tog oss en skön promenad på isvägen! Emil sov hela promenaden och vaknade då vi tagit oss i land. Klockan han bli mycket så vi for direkt till mamma där det bjöds på middag. Mamma fyllde nämligen år i går, hela 45 år vart hon! :) Hon provade någon ny maträtt, som jag dock inte alls var särskilt förtjust i. Men efterrätten var iallafall god ;) Drack nån cider och surrade tills det var dags för hemgång så Emil kunde somna i någorlunda bra tid. Kvällen spenderades i soffan, en lugn kväll med andra ord ;)

Idag gjorde Emil morgon halv sex! Själv så la jag mig på soffan till klockan åtta och slappade. Superskönt! ;) Efter Emil hade käkat lunch så tog vi bussen in till stan där vi mötte upp Jenny och Dolly för en promenad på isen. Fint väder även idag! :) Ebba följde inte med för hon var nämligen i stugan med Patrik, och där har hon det bra! :D Gick även in på Polarn och pyret idag för att kolla ut vilken vindfleece som Emil skulle kunna tänkas ha. På Svenska betyder det att jag skulle kolla ut vilken vindfleece som mamma Lisa vill att Emil ska ha! ;) Mamma/mormor sa igår att hon tänkte köpa en sån till Emil och då tackar vi inte nej till det :P Så det får bli en turkos i storlek 98! Får panik då jag tänker på vilken storlek han har, han har ju blivit så stor! Mammas lilla plutt..

Nåväl. När vi kom hem från stan så ville jag såklart fortsätta vara ute för det var ju så fint väder! Så vi mötte upp Anna-Karin plus barn och hennes lillasyster. Emil vaknade precis då vi mötte dom så Emil och Ronja fick leka ute ett tag och sen gick in till dom där det vart mera bus! :) Supertrevligt var det. Strax innan fem var vi hemma igen så då vart en en snabb middag och sen har Emil pysslat på här hemma själv medans jag har diskat, fixat med tvätten och plockat undan.

Då plutt hade gått och lagt sig så for jag till Jenny där även Ida, Lotta och Åsa var. Vi har suttit och surrat och skrattat om vartannat! En supertrevlig tjejkväll! :) Kom mig hem strax innan tolv, tog ut hunden och nu är jag här. Ska strax borsta tänderna och krypa till kojs för nu är jag trött! Patrik och Ebba har redan gått och lagt sig så nu är det bara jag som är vaken.

Imorgon är det jobb igen, tråkigt men sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0