En Lördag.

Godmorgon! :)

Gårdagen vart väldigt lyckad må jag säga :) Strax efter åtta satt vi alla i bilen på väg mot Kikkejaur. Var framme tjugo i tio ungefär och som tur var så somnade aldrig Emil i bilen. Vilket innebar att han kunde sova där sen ;) Vi var iallafall ute och lekte och skottade en massa snö till strax efter elva. Då gick jag och Emil in där vi (mest han faktiskt) värmde oss, bytte blöja och lekte ett litet tag. Sen drog vi på oss kläderna igen och gick ut för att äta lunch, korv med bröd som vi grillade, gött! ;) Halv ett däclade Emil i vagnen som en klubbad säl och där läg han och sov till halv tre, bra! :)

Resten av dagen/eftermiddagen var vi bara inne. Det började toksnöa och blåsa stormvindar! Vi hade nog blåst bort om vi hade varit ute, haha ;) Till middag vart det grillade hamburgare, supersmarrigt! :) Just innan sju for vi hem, Emil fick dra på sig pyjamas och käka välling innan vi åkte så han sen kunde sova i bilen. Bilvägen hem var seg och jag ville bara sova, haha! Men en liten stund slumrade jag iallafall till :P Så tack för igår kära vänner! En riktigt bra dag med en massa utelek, surr och barnen roade sig bra! :)

Väl hemma slängde jag Emil i säng men han var inte riktigt på humör. Han kändes kokhet och jätteledsen. Så han fick en alvedon och lite välling till och då somnade han.. en liten stund iallafall. Jag han iallafall se klart Mello och sen blev Emil suris igen så jag la mig brevid honom i våran säng och självklart somnade jag också, haha :)

Idag verkar han Emil må som han ska igen! Hoppas det bara var en snabb sväng av feber han fick. Dock så vet jag inte riktigt hur Ebba mår idag? Hon blev också dålig igårkväll. Patrik väckte mig vid tolv och sa att Ebba var konstig. Pep och hade sig. Jahapp, då hade hon fått vattensvans! Så vi får se hur det är med henne idag? :/

Idag är det då jobb på schemat för mig, usch! Vill inte, vill vara ute och bara vara :) Men pengarna behövs, så är det ju! Nu ska jag och Emil slänga ihop en pannkakssmet så vi kan käka nå lunch sen!

Blev bara ett fåtal bilder knäppta igår, så jag bjuder på dom :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0