Sista Söndagen på länge..

Godmorgon.

Gårdagen vart väldigt bra :) Han Emil vaknade (jag väckte honom rättare sagt!) strax innan två. Halv tre kom vi oss iväg till tivolit. Emil är en väldigt mesig liten pojke som tycker det mesta är väldigt läskigt, iallafall när det gäller nya saker. Så karusellerna tänkte jag skulle vara ett väldigt stort NEJ från Emils sida.. Men, han åkte minsann! :) 5 gånger åkte han, det var 2 olika karuseller ;) Han åkte endast dom karuseller som hade bilar och flygplan, alla andra vägrade han åka ;) Men bättre än ingenting, han åkte ju nånting iallafall :D Kevin var mer vild än tam och skulle bara åka heeeeela tiden ;)

Strax efter fyra for vi därifrån.. Då fick det bli middag på McDonalds! Alla åt och var glada :) Hem kom vi oss till halv sex. Tog tag i disken och donade på medans Patrik satt vid datorn och Emil låg i soffan och kollade på barnprogram. Fick även bli ett bad för Emil, han var så lortig! I säng kom han halv åtta och klockan åtta for jag och Ebba till Jenny&Dolly. Tog oss en promenad runt på Björx, förbi kiosken och köpte godis&läsk, skjutsade Jocke till Boden och sen satt vi hos Jenny och surrade till halv tolv :) Alltid lika trevligt :)

Idag ville Emil upp halv sju. Det ville inte jag. Slumrade till på soffan en liten stund, kanske en halv timma ungefär. Patrik kom upp klockan åtta och halv nio började han jobba. Så idag jobbar både jag och Patrik. Emil och Ebba ska hem till mormor och morfar och busa hela dagen :) Mamma/mormor skulle komma och hämta dom just efter elva, då vi ätit klart..

Nu på förmiddagen så har vi inte gjort nånting alls. Eller jo, men inget som är särskilt ansträngande. Vi har blandat ihop en pannkakssmet, jag har hunnit duscha och klä på mig, sett på tv och läst böcker i soffan, kollat på fotografier (Emil gör det nu) och nu strax ska jag börja med lunchen. Får bli en lite tidigare lunch idag så vi hinner med allt.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0