Kul helg..

Igårkväll kom jag hem från jobbet 21.30 i vanlig ordning. Käkade lite och surrade sen med Malin i telefonen.. Kvart över elva (tror den var det) vaknade Emil och han var kokhet! Första tanken var ju att det var varmt i hans rum så han fick lägga sig i vårat sovrum där det är lite svalare. Han somnade om på en gång och jag gick ut därifrån.. Efter 10 minuter vaknade han igen och jag gick in och sövde om honom.  Fixade mig redo för kvällen och gick och la mig strax innan tolv. Givetvis vart det en jobbig natt med en gnällig Emil. Vid tre halv fyra vaknade han igen och jag kan tamigfan lova er att jag brände mig på honom, han var superhet! Emil skrek för fulla muggar då jag rörde i honom, det gjorde säkert jätteont :( Tog iallafall upp honom och gav han alvedon, bytte blöja och så fick han dricka vatten. Då började han med nå konstiga ryck! (Antar att det var nå slags feberkramper) Så vi stog med frysen öppen och svalkade oss ett tag. Gick sen och la oss och sov vidare till halv sex. Då gick vi upp och gjorde välling vilket han inte åt något av alls, och sen somnade han i soffan till klockan sju. Jag med för den delen!

Då han vaknade så var han pigg och glad som han brukar vara så vi tog en kort promenad med Ebba och så gungade vi en liten stund. Väl inne för att äta lunch så tog han enbart tre tuggor och så blev han kokhet igen! Så han fick en alvedon och hopp i säng. I sängen sov han en timma och sen sov han en till timma i soffan. Då han vaknade till liv så var han pigg och glad igen och grinade för att han ville gå ut! Så vi for en sväng till stugan där farmor, Björn och Tjalle var. Stannade till klockan fyra och for hem för att äta middag. Givetvis ville inte Emil ha något, han ville bara ut och leka. Så vi gick ut till lekparken och sen en sväng förbi hos mormor och morfar. Fortfarande var han pigg och glad! Väl hemma igen så duschade jag av honom och gav han även en till alvedon för att han började kännas varm igen! Vällingen ville han inte ha, han ville bara gå och lägga sig, så så fick det bli!

Jag tog mig en dusch och gjorde mig redo inför bion ikväll som jag skulle på med Malin och Thess. Halv nio skulle jag fara och kvart över åtta så spyr Emil i sängen! Jaha, det var då bara att stanna hemma! Duschade av Emil ännu en gång och bäddade rent och torrt i hans säng. Då jag var klar med det så hade han redan hunnit somna i Patriks famn i soffan så jag lyfte bara över honom. Våran teori till varför han spydde hade att göra med att han hostade som en tok, för det gjorde han! Nåväl.. Anna-Karin (Ronjas mamma) ringde just efter att jag lagt Emil och hon sa att det var tur att vi inte hittade på nå idag eftersom Ronja spydde (och gör det än!) som en galning. Kul, alltså är det säkert från dagis :/ Jag sa att Emil bara spytt en gång och sen la vi på. Så skulle jag inte ha sagt för då kom spya nummer TVÅ! Usch :( Han ser så tärd och orkeslös ut min lilla stjärna! :(

Nu ligger han iallafall och sover på en madrass på golvet i vardagsrummet så vi är beredd ifall det kommer fler spyattacker. Andra gången han spydde så var det också i samband med att han hostade så förhoppningsvis så kommer det en förvarning innan. Hinken står redo iallafall.

För att komma till saken så antar jag att det blir en tråkig helg med andra ord! :(

Kommentarer
Postat av: Sara

Huvva ..Leia har också spytt ikväll .. =/

2010-06-11 @ 22:36:21
URL: http://frunilsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0