Diagnos.

Blev ett besök till VC idag 10.15.. Där fick Emil ta prover och de visade på att han hade en Herpes infektion i munnen! Så alltså såg jag inte i syne igår då jag tyckte hans tandkött hade blivit jätterött och uppsvullet. Han hade även blåsor i gommen så det är väl däför som han inte vill äta. Finns tydligen ingenting att göra åt saken, bara vänta ut infektionen.. Kunde ta upp till 1-2 veckor innan det hade gått över. Jättekul, eller så inte! Om ungen inte äter på så lång tid så KAN det ju INTE vara bra?! Men vi får väl se.. Imorse hade han kissat iallafall så det var ju bra!

Smittorisken var inte så stor heller som tur var. Smittar bara genom hans saliv, så inga pussar på munnen får det bli. Och jag frågade även när han kunde komma tillbaka till dagis och det får han göra så fort febern är borta och han äter igen. Så vi får väl se när det blir av! Läkaren sa att jag skulle ge han vad som helst att äta, allt han tycker om. Men jag har gjort det och han vägrar äta ALLT! Men det verkade inte spela någon roll?

Kanske jag som överdriver men känns som att man borde kunna göra nånting? Han kommer ju tyna bort annars!

Kommentarer
Postat av: Marie

Glass? Kräm? Milkshake?



Stackars, stackars Emil! :(

2010-06-14 @ 12:41:18
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0