Bettan, hon kan minsann!

Gokväll. (Ännu en sen kväll, jag vet!)

Blev ingen vila idag på förmiddagen. Istället så surrade jag med Elina i telefonen vilket resulterade till att det kommer bli en liten resa/övernattning imorgon på hemlig ort utan barn, haha! ;) Mer får ni veta sen. (Absolut ingenting superspännande, men tänkte ändå vara lite hemlig, bara för att!) Tog även tag i disken och plockade undan här hemma så det såg normalt ut igen. Även pappa kom förbi en sväng och surrade, så nu vet vi lite mer om hur läget ligger. Det blir nog bra i slutändan.

Halv två var det dags att hämta plutt på dagis. Tog med mig Ebba till bilen så hon fick rastas av till och från parkeringen också fick hon följa med till dagis. Tanken var ju att vi skulle hoppa in i en varm och skön bil, men tji fick jag! Motorvärmaren (och kupévärmaren) hade inte funkat som den skulle så kan meddela er alla om att det var en sjukligt kall bil som vi satte oss i. Men Bettan startade på första försöket! Imponerad blev jag eftersom bilen stått kall i närmare fem timmar plus att det var -31,5 grader! Dock så blev Ebba lidande eftersom hon inte kan följa med in på dagis, plus att Emil fortfarande sov då jag kom dit. Så efter ett tag gick jag banne mig och väckte honom. Men ingen skada var skedd, han hade ändå sovit då 2 timmar och så länge har han aldrig sovit på dagis. Så nog visste jag att han skulle överleva! ;) När vi väl tagit oss ut från dagis så hade Ebba suttit närmare 30-40 minuter i kylan själv, gissa om hon skakade då vi kom till bilen! Mammas pluttis!! :( Men hon överlevde hon också och var minsann supernöjd då vi kom oss hem! :)

På jobbet gick det sisådär. Bättre hade det kunnat gå, men vad ska man göra? Inte alltid det går vägen. (Är i princip alltid missnöjd med det jag gör, tänker alltid att det det kan ju faktiskt gå bättre!) Då jag skulle hem så uppmärksammade jag mig på att motorvärmaren på jobbet inte heller hade funkat!! Åååh, ännu en gång en superkall bil, men Bettan startade, jajjemen! ;) For direkt till kvantum och handlade lite, sen förbi mamma&pappa en snabbis och sen hem..

Nu är klockan mycket och jag ska dra mig mot sängen. Som tur är så kliver Patrik upp med Emil imorgon :) Halv tio ska vi befinna oss hos Barnmorskan för då är det dags för 18 månaders kontrollen. Bättre sent än aldrig! ;) Sen är det raka vägen hem, packa lite, äta lunch och sen rullar vi vidare. Utan plutt. Kommer sakna honom som tusan, men han kommer ha det så bra så med mormor och morfar! Det vet jag! :)

Allt jag har att säga just nu är Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Marie

Emil han är klok han, han sover ifrån kylan. Brrr.



Spännande med en liten "semester". :D

2010-01-08 @ 07:10:25
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ha så trevligt. Hörde att det var varmare "där" ni ska =)

2010-01-08 @ 13:39:43
URL: http://jennielonnberg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0