Då var det våran tur!

Godmorgon.

Gårdagen vart väldigt lugn. Hela förmiddagen spenderades inomhus eftersom termometern visade -25 grader. Brr! Vid tio tiden gick jag ut en snabbis med hundarna och sen in igen. Då Emil vaknade upp från sin vila (halv två) så gjorde vi oss klara och tog oss sen en promenad, för då var det helt plötsligt bara -13?! Skönt :) Klockan fem vart det middag hos pappa/morfar, korvstoganoff och ris. Mamma/mormor var inte med för hon är bortrest. Emil åt ingen middag, men det var ju hans bra val. Väl hemma igen så fick Emil sig ett bad av Patrik och jag passade då på att bädda Emils säng, jag storstädade lägenheten igår så då måste man ju byta sängkläder också. Det är ett måste för mig! :) Klockan sju la vi plutt.

Jag for på Maxi en snabbis och handlade lite nödvändigheter och godis inför kvällen. Hade precis kommit ut från duschen (strax baki nio) då jag hör att Emil gnäller, vilket han ofta numer gör i sömnen så jag tänkte inge mer på det. Men efter bara några sekunder hör jag Splaaaaash! Då kom den där satans magsjukan på besök! Så jävla vidrigt, det var ju hur mycket som helst som flöt runt i hela sängen! Så det var bara att slänga pojken i duschen och sen fick han sitta i en handduk med Patrik i vardagsrummet medans jag städade hela sängen. Som tur var så åt han ju ingen middag så det var inte alls mycket mat som kom upp, mest vatten, så det luktade nästan ingenting. Men dock så vart ju även madrassen nerspydd så på något sätt måste jag försöka tvätta upp den idag, men hur? Vette tusan om den ens får plats i en vanlig maskin? :/

Min pappa kom iallafall förbi med madrassen till resesängen så det var ju tur det. Och Joni for och köpte majsvälling åt oss, tack tack! :) Dock så ville han Emil inte sova så vi satt uppe och kollade på tv till klockan ett. Sen lyckades jag få honom till att somna om. Vi hade burit över spjälsängen in i vårat sovrum så vi kunde höra ifall det skulle bli nå spyattacker på natten, men det slapp vi :) Dock så klev vi upp klockan sex imorse, trodde han skulle sova längre eftersom vi gick och la oss så sent, men nej nej. Inte Emil inte!

Idag har han bara fått lite majsvälling och det har fått stanna kvar. Strax ska han få lite till för jag vågar inte ge vanlig frukost ifall det kommer upp. Men han har inte spytt nånting sen igår kväll och då kom det bara 3 gånger. En jättespya i hela sängen och sen lite till på golvet. Och lite senare kom de en vattenspya i soffan :/ Han inte med då han stog och klunka vatten, vilket såklart inte var så smart. Men men..

Vi får se hur det går idag. Förhoppnignsvis bra, det tror jag. Men man vet aldrig. Och jag hoppas till gudarna att jag och Patrik slipper skiten, det finns fan inget värre än magsjuka!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hujja, hoppas ni slipper.

2010-02-13 @ 09:01:08
URL: http://rudies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0