Slappar Söndag? No way!

Godkväll.

Morgonen började sju. Enbart spenderat förmiddagen här inne. Har inte alls varit på humör för att gå ut. Varför vet jag inte, kanske bara hade en allmänt pissig dag?!

Nåja.. När han Emil vaknade till liv efter vilan så började jag och Patrik med projekt frosta-av-frysen! Slängde sjukt mycket mat som i princip fryst sönder, så det blev inte alls mycket kvar. Och det lilla som vart kvar fick vi slänga in i Jaris frys. Tank för lånet! ;) Då vi rensat färdigt och ställt in en kastrull med kokande vatten i frysen så for vi allihopa till Ica Maxi där vi handlade en massa massa mat!! Så nu finns det gott om mat här hemma igen :D Dock så handlade vi nästan inga frysvaror så det ska jag införskaffa imorgon efter jag lämnat plutt på dagis.

Väl hemma så packade jag och Emil (Okej, han var väl mest i vägen egentligen, haha! ;) upp all mat medans Patrik rastade av Ebba. Sen torkade jag ur frysen och gjorde den ren och fin medans Patrik fixade middagen, som idag fick bli tacos! Gött :D Resten av eftermiddagen spenderade vi också hemma. Patrik vid datorn, Emil lekte på sitt rum och jag diskade undan ALL JÄVLA DISK! Usch och fy för att diska. Det är tamejfan alltid disk. Och den är överallt! Men nu är den borta för idag, skönt :)

Nu ikväll tog jag och Ebba oss en långpromenad med AnnaKarin igen. Blev samma runda som igår. Så himla skönt att gå den vägen, man möter ju typ aldrig nån. Och när man väl möter någon så är det endast bilar och lastbilar, nästan aldrig nån fotgängare eller hund. In kom vi oss till tio så sen dess har jag enbart suttit här.

Nu ska jag avrunda! Ska kolla igenom mina papper för at tse vad som behöver tas med imorgon. För imorgon drar ju nämligen skolan igång! Spännande ska det bli :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0