Lugn och skön dag :)

Hämtade hem hjärtat halv två. Emil ville INTE hem, haha! Men då jag berättade att vi skulle hem till Ronja så följde han minsann med ;) Vi promenerade hem och lämnade Ebba (Ronja tål tyvärr inte hundar) och sen följde vi med dom hem. Vi fikade mellis bestående av yoghurt och smörgås och sen ville ungarna ut och studsa studsmatta så så fick det bli :) Jag och A-K kunde för en gångs skull sitta och surra UTAN att bli störda av barnen. För första gången så kunde dom leka sådär jättebra tillsammans. Hittade på lekar och hade sig, jättekul att se :D

Strax före fyra promenerade vi hem och gjorde middag, fiskpinnar och potatismos. Gött :) Efter maten följde vi med A-K och Ronja till skokanonen och barnens hus och sen hem igen. Väl hemma så var klockan sex så vi drog ut Ebba på en snabb promenad och sen in för att få Emil i säng till klockan sju. Måste verkligen få han i säng tidigare än vad han varit van vid under sommarlovet. Annars sover han för länge och nu är ju dagis igång så bäst att börja med rutiner igen innan min skola drar igång. Då blir det minsann tidiga mornar för plutt på dagis ibland, runt sju snåret :/ Som tur är så är det enbart veckorna som jag är i Kalix och det blir ju inte så ofta, ca 9-10 veckor per år. Skönt ;)

Kvällen har jag spenderat hemma själv. Patrik jobbar och Jonas for till Sävast. Riktigt jävla skönt att vara helt själv, var vääääldigt länge sen sist. Jag har plockat, diskat, vattnat blommor, duschat och nyss framkallat lite kort :D Det var ju minsann på tiden. Sist jag framkallade kort var sisådär ca två år sen, haha. Men å andra sidan har jag knappt haft nå kort att framkalla eftersom Emil lyckades radera kort som jag knäppt under ett år! :/ Men nu hade jag minsann lite nya så då passade jag på :)

Nu ska jag surfa vidare. Patrik slutar halv elva så han är nog hemma strax efter det.
Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0