Underbara Söndag!

Denna söndag vart inte alls som planerat. Som vanligt så jobbar jag alltid Söndagar (finns få undantag) men den här söndagen vart jag hemma. Patrik kände sig risig igår kväll och likaså idag så jag blev hemma så någon kunde ta hand om pluttis. Men ledsen för det var jag ju inte för vi har ju haft kanonbra väder idag! ;)

På förmiddagen gick vi ut med Ebba en snabbis och sen var vi ute på gården och lekte med grannarna. Emil och Kate hade jätteroligt och gick på en egen upptäcksfärd till gården här brevid :) Bra att dom åtminstone kan sköta sig själva någorlunda! ;) Halv elva kom vi oss in så då gjorde vi lunch (pannkaka som alltid på söndagar! ;) och sen fick plutt sova ett tag. Jag trodde såklart inte att han Emil skulle sova särskilt länge men han drog minsann till med 2½ timmar! Nåväl, utvilad pojk hade vi sen :)

Vid halv tre då han hade vaknat till liv och druckit vatten och dylikt så tog vi oss alla ut på en skön promenad till Storheden. Vi gick på Ica Maxi där vi handlade inför middagen + lite annat och sen delade jag och Emil på årets första mjukglass! Så otroligt gott var det! :) Gick sen hem igen och hemma var vi strax efter fyra. Jag och Emil stannade ute och lekte och väntade på Anne, Kevin och Joni (dom kom och åt middag med oss idag! :) medans Patrik gick in och började med maten.

Ungarna busade som galningar här inne innan det var middagsdags. Till middag gjorde vi fläskfilé med potatisgratäng, kall bea sås och rödvinssås. Gott! :) Dock så vart det ingen sallad idag, det glömde vi nämligen bort att köpa. Men det gick ju bra iallafall :) Blev en sen middag så sällskapet for hem nästan direkt efter för då skulle nämligen barnen sova!

Nu ikväll har jag städat undan alla leksaker som var huller om buller och överallt. Sen tog jag även tag i det extremt gigantiska diskberget som vi hade! Det var väldigt skönt att ha fått bort den stora bördan! För ett litet tag sen kom jag ut från duschen och nu sitter jag här :)

Tyvärr vart inga bilder knäppta idag. Varför vet jag inte, glömdes bara bort! :( Hoppas på lika fint väder imorgon för då har vi ju all tid i världen att vara ute på förmiddagen och leka! :) Sen blir det jobb på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0