Helgen!

Godkväll.

Gårdagen vart relativt lugn. Förmiddagen spenderades hemma. Jag och Emil knallade ut med djuren en sväng men sen in igen och gjorde lite lunch. Då Emil sov så for jag och pappa till Storheden en sväng. Pappas bil gick nämligen sönder igår på förmiddagen (Mötte han vid statoil när vi var på väg hem till dom, bilen hade stannat i Statoil rondellen. Lyckat!) så han lånade bilen till Arcus hallen men innan det släppte han av mig på storheden på Kappahl. Givetvis fanns varken jackan eller byxan i rätt storlek som Emil skulle få. Typiskt! Nåväl, han hämtade upp mig lite senare och vi for hem.

Plutt hade precis vaknat då jag kom hem så han fick sig lite mellis och sen fick jag nå konstigt anfall så jag och Emil tog bilen till stan. Vi gick på Kappahl i stan men där fanns det inte heller (Jävla SKIT!) och så strosade vi på lite andra affärer i ca en timma. Rätt mysigt och skönt att bara vara han och jag :) Tittade på bilar och bara njöt av livet, typ.

Väl hemma så gick vi nästan på en gång till morfar och morbror Jonas där vi åt middag. Mormor var på stan och åt middag med en kompis så hon var inte med. Kom oss hem därifrån strax baki sex så jag och Emil plockade ihop alla leksaker och sen fick han göra natt strax baki sju. Halv åtta for jag på storheden med Suzie och handlade och sen hem igen strax efter åtta. Halv tio var jag rastlös och for till Sara&Josef en sväng och hälsade på, var ju ett tag sen nu! :) Sen hem vid elva, vek tvätt och såg tv och sen sängen. Somnade nog vid halv ett..

Idag gjorde Emil morgon halv sju, värsta sovmorgonen fick jag! ;) Vi busade på här hemma hela förmiddagen fram till lunch. Då plutt hade somnat for jag och Anne till Boden med förhoppningar av att jackan skulle finnas på deras Kappahl. Tror ni den gjorde det?! Åååh nej! Så jag köpte en ännu större storlek (104) som jag tänkte prova på honom för att se hur stor den såg ut. Vi gick sen och åt lunch på Dagobert, sen en sväng på dollarstore och sen hem igen så vi var hemma till klockan två. Provade då jackan på Emil och dramigbaklänges, den kommer att funka! :D Den var ju dock liiiite stor så ärmarna får vikas upp men annars så gick det bra ;) Så nu äntligen har jag en sak avklarad. (Plus vantarna jag köpte åt honom på stan igår ;) Då är det bara överdragsbyxor, skor och säkert nå mer kvar.

Nåväl.. Då klockan var närmare halv tre knallade jag, Emil och Ebba till storheden för en prommis. In på Kappahl igen bara för att kolla en extra gång om jackan fanns i storlek 98, men det gjorde den inte. Så vi knallade hem igen och damsög! ;) Patrik var och köpte käk medans och efter maten kom Sara&Freya hit. Så ungarna lekte lite mer än en timma och vi surrade. Även Anne kom förbi en snabbis! :) Då jag hade lagt Emil så skjutsade jag hem Sara&Freya och följde även med dom hem. Tanken var att jag bara skulle komma upp en snabbis, men det slutade med att jag var kvar där tills klockan närmade sig elva, haha! ;) Nåja. Nu är jag iallafall hemma och ska strax gå och lägga mig. Imorgon är det jobb, igen! :( Men nu börjar semestern närma sig, väldigt sakta än så länge, men den kommer så småningom! ;)


Emil och Freya tokar sig!


Freya rider på krokodilen :)


En galen Emil! :)


Emil och Freya leker kurragömma och gömmer sig bakom dörren i vardagsrummet med alla sladdar! ;)

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja men tack så mycket! :) Det känns verkligen super bra! Hur går det i Boden är dom snälla med dig?

2010-04-11 @ 12:54:49
URL: http://lottish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0