Thank god it´s Monday!

Goddag.

Halv tio imorse hade vi tid för att byta däck. (Nej vi är inte så okunniga så att vi inte kan byta däck, vi köpte nya och dom stoppade dit dom!;) Tacka gudarna för att vi hade en tid idag med tanke på hur halt det var imorse! Och nu går vi mot halare tider så det var bra tajming ;) Dessvärre tog det lite längre tid än vi tänkt oss eftersom dom var försenade så våran bil började dom med klockan tio. Medans dom fixade och donade så tog jag och Ebba oss en promenad i det sjukt kalla vädret! Snuskigt kallt var det, Ebba frös som attans. Nåväl, vi var oss hemma igen till tjugo i elva så det var bara att slänga i Emil lite lunch sen fick han gå och sova halv tolv. Och vet ni vad? Barnet sover än!! Han har snart sovit i 2½ timmar, måste nog väcka honom snart så han kan somna ikväll.

Jag har då hunnit med rätt mycket nu medans plutt har sovit/sover. Ätit lunch, plockat undan, diskat, rensat i gareroben bland vinter kläder (Vad som ska användas/sparas eller "kastas") och nyss satte jag i åkpåsen i vagnen. Bra att ha såna här kyliga dagar.. Då slipper jag ju dra på honom hur mycket kläder som helst om man bara ska ta sig en promenad! :)

Klockan fyra är det jobb på schemat. Vill inte :( Vill vara hemma i all evighet och ändå få pengar! Helst mycket mer än vad jag får nu, haha ;) På tal om jobb så satt jag och kollade igenom mailen för jag hade fått 8st nya mail. Som alltid så är det en jävla massa skitreklam som jag aldrig någonsin öppnar utan jag kastar det på en gång. Men precis då jag var på väg att kasta alla mail så såg jag att ett mail inte alls var nå skitreklam, så jag öppnade mailet och det var från ett arbete som jag har sökt för jättelänge sen. Kommer faktiskt inte ens ihåg nånting om det jobbet, haha! Där stog det iallafall att 200 personer hade sökt och nu hade dom sållat ner det till 15 personer. Dom frågade om jag kunde ge dom något nummer till jobbet så dom kunde få ta referenser. Med andra ord så borde väl det betyda att jag är bland de 15 som dom valt ut, eller?! Nåväl, kan hända att det är ett skitjobb men numret ska dom minsann få. Skadar ju inte att få gå på arbetsintervju ;) Håll era tummar och tår! :)


Nu måste jag väcka barnet.

Kommentarer
Postat av: Malin

Inte var det väl nå halt i morse? I lördags natt däremot :P

2009-10-05 @ 15:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0