Upp och ner, ner och upp!

Godkväll.

Efter att Emil käkat lunch så tog vi oss en promenad till lekparken på gränderna. Emil hade skitkul.. kröp runt i sanden, gungade och lekte med bilen! ;) Ebba däremot blängde på oss eftersom hon inte fick vara med i sanden, haha! :) Men så är det att vara hund, tyvärr :P

Promenerade hem vid halv två och fick då även promenad sällskap av Suzie och Rasmus, dom hade varit på BVC på 10 månaders kontrollen :) Surrade ett tag här utanför och sen gick vi alla hem. Emil fick mellis och sen somnade han på stört, då passade jag på att fara och handla lite, både åt mig och åt mamma. Till middag åt vi pannkakor, både min och Emils favorit, hehe ;) Sen har vi bara busat på här hemma. Passade på att diska bort all disk innan det var läggdags för Emils del för då tänkte jag att jag kunde slappa hela kvällen. Så var iallafall min plan. Tror ni det blev så? Neeeej!

Efter att jag la Emil strax efter sju så blev det tyst. (Endast 5-10 minuter) Tänkte ju då självklart att han hade somnat. Men sen satte han igång att skrika till och från, vilket han kan göra ibland eftersom han inte vill sova, men det bara fortsatte och fortsatte.. Han blev helt hysterisk! Provade sitta brevid sängen hans, nej det dög inte. Prövade att hålla om han en stund (lugna ner honom) och sen lägga ner han, nej nej! Prövade låta ha ligga i våran säng, det dög inte heller. Till slut fick han komma upp och sitta i soffan med mig och Patrik ett litet tag, då gick det någorlunda bra, men sen satte han igång så fort jag la ner honom igen! :( Så efter en timmas kämpande så fick han en alvedon och välling igen, sen var han helt däckad! Antagligen för att han var trött eftersom han nästan somnade sittandes i soffan. Men nånting var det ju.. Antingen så var han hungrig eller så hade han ont någonstans. Hm.. Svårt att veta. Nåja, det har varit tyst sen dess så hoppas på en bra natt :) Tycker inte om att se min plutt sådär ledsen :( Hoppas det dröjer länge till nästa gång.

Med andra ord har jag inte hunnit göra särskilt mycket ikväll. Jag har iallafall bakat chokladbollar men dom har jag faktiskt inte smakat på ännu. Kanske ska ta mig en innan jag ska sova? Jooo.. jag måste ju smaka på dom! ;)

Nu ska jag avrunda. Bjuder på några bilder från idag :)


Leka i sanden är kul :)


Sandigt va?


Spanar på dom stooora barnen!


Emil med sin bästis Ebba! :)


Best friends forvever! ;)


Mmm.. måste ha vatten!


Busig kille :)


Emil kör bil! (Hallåååå, håll ögonen på vägen ;)


Världens bästa Emil :)

Gonatt

Kommentarer
Postat av: Nettan

Så söt han är =)

2009-05-13 @ 23:16:02
URL: http://busbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0