Tisdag hela dagen!

Ännu en solig och underbar dag :)

Morgonen började ca 06.30, ungefär i vanlig ordning ;) Vi gjorde det vi brukar, busade och åt frukost. Halv nio var Emil trött så han tog sig en powernap till strax efter nio. Då prutt hade vaknat packade vi våra saker och brummade till Björx till Jenny, Loke och Dolly :) (Ebba fick stanna hemma med Patrik denna gång) Vi tog oss en promenad och sen mötte vi upp Elin och Felicia utanför konsum. Knallade vidare till Jenny där vi fikade och surrade, riktigt trevligt :) Barnen roade sig själva mestadels. Klockan ett for vi hemåt för Patrik skulle ha bilen till jobbet. Emil slocknade i bilen så slängde över han i vagnen och hämtade Ebba.

Promenaden idag bestod av att gå till Emma och hälsa på henne och hundarna :) Emil vaknade då vi kom fram så vi satt ute i gräset och lekte och surrade. Emma tog även ut fyra av valparna som vi fick hälsa på. Underbara valpar, så otroligt söta!! :) Emil tyckte dom var rätt så roliga men Ebba gillade dom nog bäst. Hon var gode nyfiken vad det var för nå små varelser och blev överlycklig då hon väl fick nosa på dom :) Vid tre tiden gick vi vidare till mamma för där skulle vi äta middag. Blev pyttipanna med ägg och rödbetor, gott :) Emil verkligen älskade det ;) Första gången han åt pyttipanna, och definitivt inte sista gången :P

Var hemma till sex så vi (jag med andra ord!) plockade undan lite här hemma och sen fick Emil sig ett välförtjänt bad. Han var relativt grisig av att ha varit på marken mycket idag :) Slängde han i säng klockan sju och sen dess har det varit knäpptyst. Han var trött! Själv så har jag diskat och plockat undan alla leksaker så nu ser det fint ut här hemma igen :) Däremot skulle jag verkligen behöva damsuga och skura också, kanske tar det imorgon. Hörde rykten om att det ska regna imorgon och vad passar inte bättre då än en städdag?! :) Vi får se vad som händer..

Nu ska jag slänga mig i en välförtjänt dusch, är själv ganska lortig måste jag erkänna, haha! Sen ska jag se Desperata och invänta att Patrik kommer hem från jobbet.

Förhoppningsvis löser sig allting. Tycker jag ser ett litet litet ljus i tunneln. Det känns bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0