Studenten 2009.

Godmorgon.

Gårdagen blev lyckad. Emil somnade om och jag likaså, underbart :) Han vaknade klockan åtta, vi åt frukost och sen drog jag upp Patrik så jag kunde duscha. Ren och fin blev jag , haha! :) Klockan elva var vi i stan för att få någon parkeringsplats, mycket mer folk än jag kunde tänka mig! Men vi fick oss en plats någorlunda nära skolan. Gick och mötte upp mamma, pappa och farfar och sen såg vi Jonas komma ut från skolan. Att ta studenten, det är gamla goa tider de! ;) Blev sen hemfärd för att ge Emil lunch och efter det gick vi till huset.

Massa surr och alkohol blev det under dagen. Emil tog sig en vila mellan halv tre och fyra. Då han vaknade var det middagsdags. Han fick nöja sig med en burk. Själv så åt vi grillspett där det fanns kyckling och fläskfilé att välja mellan. (Givetvis fick vi ju ta av båda, HAHA) Till det åt vi potatisgrattäng, tre olika såser och sallad. Underbart gott :) Till efterrätt blev det jordgubbstårta, Emil loved it ;) Stannade tills brorsan hade åkt hemifrån och då var det dags för Emil att sova. Så han fick pyjamas och välling (vilket han inte åt nånting utav) hos mamma och pappa och sen knallade vi hem. Pappa och farfar följde med då farfar ville se på lägenheten. Slängde Emil i säng så fort vi kom hem (kvart över åtta) och han slockna direkt. Inte ett endaste ljud. Skönt! :) Pappa och farfar gick efter en liten stund och vi gjorde ingenting. Jag diskade och skrev en lista på det som behöver handlas idag. Kom mig i säng innan klockan hunnit bli halv tolv, tror det är rekord de senaste veckorna. Förbannat skönt var det :)

Idag ville Emil vakna tidigt, igen. Kan han inte sova liiiite längre då han fått vara upp längre? Nejnej, det går ju tydligen inte, puuuh. Nåja.. Idag blir det ju som sagt en ordentlig städ och tvätt dag, tyvärr. Hade helst av allt varit ute i solen (om det nu blir soligt) och bara glassat runt. Men det kommer det också.. förhoppningsvis får vi bra väder under semestern.

Nu ska jag underhålla en tokig Emil :) Uppdaterar säkert ikväll och säger hejdå :) Imorgon blir det inge bloggande och kanske inte heller nånting under nästkommande vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0