Dag 1

Godkväll alla i norr ;)

Kan ju börja med att säga att bilresan gick över förväntan, peppar peppar!! :) Vi for hemifrån klockan 09.00 och kom till Gävle strax efter sju, så lite mer än 10 timmar tog det allt som allt, med stop för lunch, middag och sträcka på benen. Utav alla dessa timmar var Emil lite små gnällig och grinig i max 45 minuter under hela dagen. Så resan gick underbart bra!! :) Innan vi hade hunnit bädda och fixa här igårkväll (ingen var här när vi kom, dom hade inte hunnit hit från arlanda) så blev klockan åtta och Emil slocknade på stört :) Blev en tidig kväll för oss, redan runt halv elva, men det var skönt.

Idag vaknade vi halv nio (pappa gick upp med Emil halv sju så vi fick sovmorgon, tack pappa!) och var jätteutvilade. Dagen har spenderats här i stugan, iallafall för min och Emils del. Haft tråkigt väder, mulet och regn tillochfrån, men vi har  ändå varit ute två gånger och lekt :) Patrik och pappa har varit till Uppsala under dagen på någon MC-affär, pappa var ju prompt tvungen att åka dit och kolla, haha ;) Han kom hem med en ny hjälm tror jag? Farfar har varit och flängt lite till och från men han har mestadels varit här. Jonas har sovit halva dagen, inte så ovanligt :P Farmor har vi inte sett till ännu för hon är på Åland och spelar golf, men hon kommer imorgon kväll :) Ebba är världens lyckligaste hund, är lös i princip hela tiden och är ute mest hela tiden. Dessvärre är vi just nu i fästing landet och vi har redan hunnit plocka bort fem stycken från henne. Som tur är så har dom inte hunnit fästa sig så då gör det ingenting.

Efter middagen tog jag och Emil bilen till min faster, hennes man och barn och hälsade på. Jättekul att se dom :) Sist dom såg Emil var han endast 4 veckor så han var ju liiiite större nu ;) Vi åt glass med jordgubbar och surrade. Kom oss hem (jag kallar det här för hem för det är ju här vi bor just nu) till åtta och Emil slocknade på en gång. Sen dess har vi inte gjort nånting, bara tagit det lugnt. Imorgon skulle det bli bra väder, vi hoppas på det, så då kommer det bli en utedag :) Blir väl att åka båt och mysa :)

Nu har jag skrivit långt så jag avrundar. Bilder kommer först när vi kommit hem så ni får vänta ;)
Ha en bra kväll, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Malin

När kommer ni hem igen? :)

2009-06-15 @ 23:19:08
URL: http://malindas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0