Torsdag

Godmorgon.

Gårdagen vart relativt lugn. Var hemma hela förmiddagen, rätt skönt. Strax efter tio kom farmor Anki hit, hon hade köpt med sig mackor från fiket som vi smaskade i oss till lunch :) Emil fick nöja sig med en burk. Strax före tolv for hon och jag slängde Emil i säng, han slocknade på en gång!

Själv pysslade jag med småsaker som att rensa bland räkningarna. Slängde såna som man sparat på alldelens för länge och stoppade allt i ordning. Så nu är det fint i räkningsmappen ;) Emil vaknade sen där vid halv två. Han lattjade på för sig själv medans jag tog tag i det faktiskt lilla diskberg som vi hade :) Emil fick sen mellis och medans sprang jag runt och plockade undan en massa och packade hans väska.

Sen gick vi allihopa ut på en snabb promenad innan vi tog bilen till Piteå och hälsade på Elina, Lars, Jossan och Ville :) Stannade inte sådär jättelänge (kom just när det var middagstid) men det var trevligt så länge som det varade ;) Dom bjöd på goda kakor! Haha ;) Kakmonster som jag är :P

Väl hemma var klockan rätt mycket så det vart läggdags för Emil nästintill på en gång. Själv så tog jag mig en promenad runt Kyrkbyn och till min besvikelse så vart det inte många steg jag tog. (Hade med mig stegräknaren för en gngs skull) Det blev endast 3960 steg, vilket jag tycker är väldigt väldigt lite eftersom man ska gå åtminstone 10 000 steg per dag. Jotjena, lycka till att jag någonsin kommer upp i så många steg, hah! ;)

Nåja, efter promenaden blev det en snabb dusch och sen vart det soffläge hela kvällen lång. Underbart skönt! :) Var grymt sugen på att gå till Statoil och köpa nå gott (Typ som en cola och en chokladkaka) men jag gjorde inte det. Kändes faktiskt onödigt. Slöseri med pengar! Jag får allt vänta tills på Lördag, då får jag äta lördagsgodis ;)

Inatt vaknade Emil igen, denna gång klockan två. Men då gick det bra med nappen och sen fortsatte han sova i sin säng. Så jag slapp brottas med han ännu en natt, underbart ;) Klev upp gjorde vi klockan sju, då vart det välling och mys i soffan. Nu är det full rulle igen och jag är trött till tusen! Men imorgon är det minsann jag som får sova, det ni ;)

Måste kolla vad barnet gör. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0