Fredag

Det tråkiga vädret fortsätter och vi sitter inne i princip hela tiden. Usch och blä! Igår kom vi oss ut en liten stund iallafall.. Då Emil hade vaknat vid ett så for vi på Maxi och handlade lite nödvändigheter och vissa saker till middagen. Var hemma till två, då blev det mellis för Emil och sen tog vi en promenad och mötte upp Emma och Tequila vid Rimi. Satt där och surrade ett bra tag medans hundarna småbusade och Emil sprang runt runt :)

Gick sen hem och diskade så det såg någorlunda ut i köket, haha. Klockan fem kom Andreas över för då var det middagsdags. Nu när Maja är bortrest så bjöd vi han på middag så han slipper sitta hemma själv och enbart äta mackor och mjölk, haha :) Det blev iallafall Tacos igår, svingott ;) Sen vart det lugna puckar. Emil fick bada vilket han inte gjort på jättelänge. Iallafall inte här hemma. Då han hade somnat tog jag mig en promenad runt storheden och nu blev det lite fler steg minsann. Bra det :) 6930 steg faktiskt. Så det är ju bra, då har jag ju inte haft stegräknaren under hela dagen så vi kan ju iallafall hoppas att jag kommit upp till 10 000 steg? ;)

Det blev soffläge resten av kvällen. Gick och la mig halv tolv och jag tror nog att jag somnade ganska fort. Emil vaknade ännu en gång inatt. Börjar nu bli smått irriterad på dessa uppstigningar! Störtomöjlig att söva om så han fick en flaska välling klockan halv fem - fem och sen la Patrik ner han i sin egen säng. Jag somnade om på en gång men tydligen så hade inte Emil gjort det. Han låg och pratatde tills klockan blev halv sju och då gick Patrik upp med honom. Själv klev jag upp klockan åtta.

Nu sover Emil tror jag? Första gången på länge isåfall som han somnar om på förmiddagen. Han sover bara efter lunch numera. Men idag fick han sova tidigare eftersom han har varit vaken sen fyra tiden nån gång.

Idag vette tusan vad som händer och sker. Blir spännande att se ;) En promenad ikväll skulle sitta fint, så vi får se om det blir av! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0