Tuffa tag

Sådärja. Äntligen sitter jag ner och tar det lugnt.

Dagen har spenderats hemma med att städa och leka :) Hela familjen tog en promenad på dagen för att få frisk luft i lungorna och såklart så att Ebba fick springa av sig. Hon hade en jäkla massa energi kan jag lova! ;)

Emma kom hit på eftermiddage och underhöll Emil så då passade jag på att damsuga medans dom lekte och Patrik gjorde middag. Perfekt teamwork ;) Emil gick och la sig lite senare idag men det var för att jag var seg med städningen så hans badande blev fördröjt, men det gjorde ingenting för han har ju sååå kul med Emma :) När Emil somnat så fortsatte min lilla städning som var kvar vilket innebar att skura golven, snabbt gjort var det. Sen har jag hunnit med att köpa läsk, hämta in tvätten och nyss har jag duschat. Eller för en halv timma sen helt enkelt. Så nu ska jag bara bädda sängen och SEN är jag klar. Jippie!

Kan även meddela att Emil är lite sjuk, tror jag? Nån släng av bajs sjukan kanske? Haha! Han har fisit förjävligt idag alltså. Patrik har knappt kunnat hålla i han. Riktiga äggmökar, skit äckligt! Sen försökte jag ge han gröt till middag men det ville han inte ha, då ville han bajsa istället. Men gick inget vidare när han satt ner så jag ställde han upp och efter ett litet tag kom världens jävla explosion! Kan ju meddela dom som är intresserade (som vilka då??) att det var bajs utanför blöjan och upp efter ryggen, häääärligt. Jag är fan inte känslig men det där luktade APA! Nåja, ska inte gnälla på att han inte bajsat idag, haha.

Tyvärr så ville han inte äta gröten sen heller, och han åt knappt nå välling alls innan han somnade. Så nånting galet är det. Men men, vi får se imorgon hur han mår. Han dricker mycket vatten iallafall, det är ju bra :)

Nu ska jag fixa klart här och sen slappa i soffan med min cola ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0