Ingen sömn! :(

Natten har varit allt annat än bra! Emil somnade i tid och var snäll hela kvällen, det är natten som varit problemet. Var på apoteket igår och handlade koksaltlösning och nezeril till lilleman. Nezerilen fungerade utmärkt några timmar, men sen var den som bortblåst. I princip hela (eller ska väl kanske skriva halva) natten har bestått av en jättesnorig näsa och en Emil som enbart skriker och gråter, och var det inte skrik och tårar så låg han bara och vred och vände på sig hela tiden! Och då kunde inte jag sova eftersom han låg brevid mig :(

Vi klev iallafall upp halv sex efter många om och men.. Så nu har jag fått rensa hans näsa med snor sugen och koksaltlösning, så nu är det mycket bättre. Dagarna är inte alls farliga, det är nätterna som är värst, såklart! Hoppas på en bättre natt inatt, men tror den kommer se likadan ut tyvärr..

Nåja. Nog om detta. Gårdagen bestod av mys här hemma, var ju inte ett alltför trevligt väder ute som alla nog märkte av? ;) Skulle försöka oss på en promenad med Ebba mitt på dagen men vi gick bara runt Marieberg, mer än så ville inte Ebba gå. Hon strejkade! Emil fick bada på kvällen så han blev ren och fin inför helgen, (fast nu har han svettats så mycket inatt så det märks inte att han är badad, haha!) sen blev det det välling och sängen för hans del.

Vi åt en sen middag igår när Emil gått och lagt sig. Fläskfilé, pommes och pepparsås. Riktigt gott :) Efter maten knallade jag på Statoil och mötte upp Anne. Vi handlade snask och sen for vi hit och satt och kollade på tv och surrade. Ärligt talat så blev det nog inte så mycket tv tittande egentligen, haha! :) 23.20 for hon hem och då passade jag på att gå ut med Ebba sista svängen, inte så lyckat, haha! Hon ville ju inte vara ute ;)

Kom i säng halv ett men somnade nog inte förräns efter ett nån gång, Emil låg och bökade så mycket. Ja, natten har jag ju redan skrivit om så den orkar jag inte skriva om igen :)

Dagen blir nog lugn här hemma, finns inte alltför mycket att göra. Känns som att det var nånting som skulle göras, men det kommer jag säkert på sen isåfall :) Nu ska vi dra oss till vardagsrummet och så hoppas vi på att Emil vill somna om så fort som möjligt så jag också får sova lite till :)

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0