Lite att göra?

Är därför som jag satte mig för att skriva nu. Fast egentligen har jag hur mycket som helst att göra, vi har ju i princip inte gjort nånting här hemma. Men det kommer, nu ska vi inte stressa..

Livet rullar på i vanlig ordning. I Torsdags blev vi iallafall klara med gamla lägenheten. (Egentligen blev vi klar i Onsdags, men besiktningen var i Torsdags) Det gick ju som det gick.. Kan inte säga annat än att jag blev less! Vilket ni säkert märkte i förra inlägget? Nåja, det löser sig. Det måste lösa sig!

Igår så tog jag en tvättdag. Vi hade inte tvättat på år och dar så vi hade en hel del tvätt. Det var så lite som var rent så medans jag tvättade spydde Emil ner sitt sista och enda rena klädesplagg, haha. Då var de tur att jag tvättade, han fick hålla sig inne medans :) Sen på kvällen så tog jag, Sara och Anne en varsin cider (neeej inte bara en, det kanske blev tre var?) hos Anne och satt och surrade på. Kom hem rätt sent, kring ett tiden. Tur att jag inte blev bakis eftersom det var upp&hoppa i morse halv åtta :) Min lilla plutt, det ska då fan vara action från stunden han slår upp ögonen tills han somnar för natten :)

Idag har vi nästan bara varit hemma. Iallafall jag, Emil och Ebbs. Vid tre tiden for hela familjen och handlade på Maxi och sen vid halv sex gick vi till mamma och pappa och käkade middag. Det var gott.

Nu slappar vi för fullt. Jag har nyss sett en film på tv1000 samtidigt som jag vek och stoppade in allt nytvättat i garderoberna. Bra när man kan göra två saker samtidigt :) Nyss lyckades jag även ta tag i hallen. Iallafall en del av hallen. Packade upp två sopsäckar med saker som nu är på sin rätta plats. Så nu är det kvar en säck i hallen som det bara är skor i, den orkade jag inte med.. Och sen har vi massa småtjaffs som ligger över nästan hela hallgolvet, men det tar jag imorgon. Jag har gett upp. Nu börjar det se ut som ett hem iallafall. Förutom att jag fortfarande inte har packat upp nånting som ska vara i köket! Fy skäms på mig! Har enbart tagit fram en varsin tallrik och sånt där små tjaffs. Det ska jag också ta tag i, det är ju ett måste!

Nu ska jag slänga mig i soffan och dricka läsk!

Kommentarer
Postat av: Helena

Synd att jag inte kan vara där och sitta barnvakt åt dig. Han är ju ett sådant gullegryn och det hade varit så kl :D Hade tänkt komma och hälsa på sig nästa helg iaf om det blir så att jag far till Luleå :) Det kommer lösa sig pluppen, det gör det alltid :). Kram på er :D

2008-11-02 @ 03:49:07
URL: http://hheelleennaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0