Tidig morgon och barnkalas

Det är väl bara att vänja sig. Att gå upp tidigt alltså. Tror det fungerar så när man har barn, eller? ;) Emil vaknar då alltid mellan sju - halv åtta och ska äta och sen vill han INTE somna om.. Han ska upp och leka! Sötprinsen min! :)

Vad har jag gjort sen sist då? Inte så mycket. Söndag kväll spenderades i soffan med läsk och godis. En riktig slapparkväll. Såg en film och mös på. Emil lekte för sig själv i babygymmet nästan hela kvällen. Blev en relativt tidig kväll, slängde oss i sängen där vid tolv tiden tror jag.

Igår.. Ja då blev det också en tidig morgon. Var bara hemma hela förmiddagen och mös på. Tog mig inte ut förrän kring två tiden och det var ju såklart för att hunden behövde gå ut (hon hade fått vara ute innan det också med Patrik, tro inte hon måste sitta inne SÅ länge ;P). Kastade lite boll så hon blev glad så slapp jag gå så långt, heeh :P Vid halv tre kom Emma förbi och lekte lite med Emil, det gillade han! Han skrattade som aldrig förr, och det menar jag också :D

Vid fem tiden knallade jag, Ebbs och Emil till Sara och barnen där det var fullt hus med massa barn. Ebba stormtrivdes i Tyra och Freyas rum.. Kanske berodde de på alla kaksmulor på golvet?! ;) Var där ungefär en timma, så vid kvart över sex gick vi hemmåt och ugglade lite. Jag han plocka undan lite plus diska, tjohoo! Klockan åtta trilla Ida in och vi såg på Mannen som talar med hundar och bakade kladdkaka :) Riktigt god blev den!

Strax före elva tog jag sista svängen med Ebba och då hade äntligen Patrik kommit hem så jag slapp börja dra ut vagnen! Puuh. Sen gav jag Emil kvällsmaten och la han i sängen. Han sov som en stock och vaknade nu första gången fem över sju, superskönt! :) Vi gick och la oss halv tolv och jag tror jag somnade på en sekund. underbart :)

Idag. Ja idag ska vi till Sara och Josef och fika. Sockerungen Tyra fyller två år idag!! :) Så det ska bli trevligt och gott :P Sen har jag inte så stora planer.. Kanske gå till mamma och pappa och käka middag om vädret tillåter och om pappa har slutat spy?! (Han hade mest troligt magsjukan)

Jo föresten! Igår fick vi alla våra papper om nya lägenheten. Avtalet, uppsägningen på denna lägenhet och dylikt. Så allt är underskrivet och färdigt så jag postade det igår. Så nu äntligen är det fixat! :) Så flytten sker den 24 Oktober. Längtar grymt mycket! ;) De tråkiga är att varken Ida eller Emma kommer bo när mig nu :( Tråkigt att inte kunna ta våra promenader med hundarna och bara dyka upp huxflux baki dörren och vill att vi ska baka! ;) Menmen.. Så långt bort är det ju inte iallafall. Emma, du får börja vara mer hos din mamma, då har vi närmare varandra! ;)

Nu har jag skrivit alldeles för mycket. Ska och slänga mig i soffan och äta frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0