Blir grannarna störda?

Lördag idag. Denna dag har jag varit väldigt akitv enligt mig själv :) När Emil somnade om vid nio så la jag han i sängen med Patrik och Ebbs. Vanligtvis går jag också och lägger mig då, men icket. Började storstäda lägenheten när jag väl hade tid. Plockade undan, damtorkade och diskade, så långt ha jag. Familjen vaknade och vi gick en prommis med Ebba.

När vi kommer hem så fortsätter jag min städning med att byta sängkläder och damsuga. Så nu är det gjort! :) Lite svårt att hinna med sånt när Emil är vrång.. Nåväl, Patrik hämtade Daniel och sen oss så for vi till Hägnan och fikade en svängom. Sen hem för att duscha och snöra igång en maskin med tvätt och sen promenerade jag och Ebba en promenad med Ida&Akela och Emma&Foxy. Kom in vid fyra och då var det bara att ge Emil mat och sen for vi till mamma som bjöd på Kycklingsoppa och nybakat bröd. Mmm ;) Fick även med oss bröd hem som nu ligger i frysen och väntar på att bli uppätet :P

Han bara in för att packa skötväskan för sen brummade jag och Emil ut till Ersnäs till Elina och Jossan! :) länge sen jag såg dom nu. Även Elias (Elina&Moas syster son) och Moa var där. Satt och surrade och ungarna härjade på som galningar! Förutom Emil såklart, han var bara grinig, haha! Ovanligt va? :P Nåväl.. Vi drog oss hemmåt kring tio tiden så har inte hunnit vara hemma så länge. Har iallafall gjort Emil redo för natten så ska ge han mat snart och lägga han i sin säng. Nu när jag kom hem kom jag på att jag inte hängt tvätten så har även hunnit fixa det. Och nu till rubriken, hoppas inte att grannarna blir störda utav min bästa vän torktumlaren nu? HAHA. Var tvungen att snöra igång den, var för mycket kläder att hänga. Aja, det får bli en engångsförtéelse.

Nä, nu fixa färdigt allt för att sen själv slänga mig i sängen. Är grymt trött! Full rulle hela dagen. Och imorgon så SKA jag ta en powernapp när Emil somnar om, så är det bara.

Nathalie, grattis till sötaste lill tjejen! Hon var gudomlig :)

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

VILKEN... oj caps. Therese?

2008-08-23 @ 23:35:54
URL: http://lajsaminelli.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja, jag förstår att det inte finns tid alltid, men samma aktivering dag in och dag ut blir ju till sist otroligt tråkigt för hunden. Hon behöver ju säkert mer varierande aktivering. Du borde ta ut henne och träna lite eller sök eller nå liknande. Sover inte Emil nån gång i vagnen när ni är ute och går? I så fall kan du ju stanna på en äng och fokusera lite på Ebba. Inte bara kasta boll vilket bara är stressande (men superkul då och då), utan kankse slänga ut en massa småbitar med godis som hon får gå och leta upp. Eller gömma en leksak som hon får nosa fram. Det skulle hon säkert tycka är roligt :)



Du skulle ju också kunna börja dra lite med henne. Ett litet däck. Eller köpa en klövjeväska så hon får bära lite vikt och jobba lite. Känna att hon har en uppgift på promenaderna. Det finns tusen saker man kan hitta på med hunden som inte tar mer tid och energi än en vanlig hederlig prommis. Jag tror hon kommer bli mycket lugnare och mer harmonisk om hon får känna att hon har en uppgift och får arbeta lite. :) Skulle tippa på att aptiten skulle komma tillbaka då också ;)

2008-08-24 @ 07:15:07
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Marie

Nä de kostar inte alls så mycket. Kommer inte ihåg vad min kostade, men typ inget alls. :)



Far med henne på hundhuset eller bruks också. Far och bara var och titta på hundar, visst behöver hon socialträning? Då kan du ju ta med Emil också. Bara sitta och titta på andra hundar och låta henne vänja sig. Det är väldigt mentalt uttröttande för en hund att vistas bland många hundar. :)

2008-08-24 @ 07:43:24
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Marie

Men lämna Emil med Patrik då. Eller så följer han med och ni har en var. Jag tror du finner problem där de inte finns ;)

2008-08-24 @ 15:38:52
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Moa

ja vet! =) känns så jävla bra!

2008-08-24 @ 21:01:29
URL: http://Moanystrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0