3 Månader

Nu har vi varit på 3 månaders vaccinationen, och det gick bra! Lite sura miner blev det strax efter sprutan, men inte så farligt ;) Vägning och mätning blev också gjort och nu börjar han bli stooor ju ;) 59cm lång och 5680 gram. Så ett helt kilo sen sist vi var där, perfekt! :)

Var hemma strax före tio och då knallade vi bara in och hämtade Ebbs och gick till mamma/mormor på besök. Åt lite frukost och muffins hos mamma, riktigt gott :) Och Emil fick provsitta sin babysitter som mamma köpt åt han så han har nånstans att sitta när vi är där. Och den var superkul, Emil skrattade som aldrig förr. Fast mest åt mormor ;)

Knallade hemmåt vid ett tiden, fast först mötte vi upp Emma och Foxy vid Rimi också gick vi hem tillsammans. Ebba och Foxy körde lite dragkamp och svamlade på. Sen har vi bara varit hemma och tagit det lungt. Vikt tvätt har jag hunnit med. Och så har jag nyss badat Emil, det tycker han om :P Så nu har jag en nakenfis i famnen (förutom blöjan då;P) Han är lite busig nu, står och hoppar som en tok. Mammas prins! :)

Nä nu ska jag ta och äta lite middag som Patrik lagat och sen skulle vi nog knata ut allihopa för en promenad! Vad skulle jag göra ut Ebba egentligen? Då hade jag nog mest troligt bara suttit inne och ugglat. Nä, tacka fan för hunden, hon gör så jag bränner lite fläsk! ;D

Ha en fortsatt trevlig Tisdag.

Kommentarer
Postat av: Jonna

hihi, nästan lika mkt som ellen vägde när hon va på¨2 månader kollen:P

2008-08-05 @ 23:17:23
URL: http://jonna1983.blogg.se/
Postat av: Nettan

Visst är det kul när dom blivit lite äldre. När dom börjar skratta & prata. Går det annars bra?

2008-08-05 @ 23:51:36
URL: http://busbrud.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Måste dock vänta tills imorgon med att kika på den, han var inte hemma och hasn rumskamrat verkade inte alls ha lust att visa den för oss, pucko!

2008-08-06 @ 17:38:49
URL: http://varforstabebis.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ok, men det låter ut bra att det går så bra. Jodå, här går det oxå bra. Han är inte lika grinig nu som han var när han var mindre typ 1 månad & han sover bättre & längre nu när han börjar bli äldre. När Marie fått sin knodd så skulle det vara kul och träffas nå när jag har vägarna förbi Luleå, alltid kul och lära känna andra mammor & barn.

2008-08-06 @ 18:43:37
URL: http://busbrud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0